Divalicious

Alla inlägg under oktober 2013

Av Åberg - 30 oktober 2013 11:00

  Min fina höstbild

 

Vintertiden är här så det förslår, en helt upp och nedvänd värld hamnade min vardag i, för många timmar åt ena hållet och för få åt andra men trots det ändå pigg? Skum känsla!


Ikväll blir det gymmet igen med Lena och ev Christel med, senare ikväll är det innebandy som gäller i Fjälkinge, ska bli kul och intressant, hoppas bara jag inte får en klubba i huvet ;)... Måste inhämta en bandyklubba med. Tänkte hinna med en promenad oxå idag om jag är flitig...


Jag är i pysseltagen men helt förvirrad av alla idéer, men plåtburkar är mitt nästa inköp men vad gör jag med innehållet, bäst hade varit att hitta redan använda... Min nästa idé är att köpa billiga tiokronors filtar och använda som klipptyg till att göra olika saker med ex en uggla, sen är det bara att rita mönster och sy...det är sååå spännande och kul. Roligt är oxå att fler vill hänga på och träffas och pyssla ihop, ja detta är ju helt nytt så någon start har det inte blivit än...Men jag älskar att umgås med folk som har liknande intressen som jag, man får ut så mycket mer av varann =). Träning, promenader, utflykter, pyssel, heminredning, trädgård och myskvällar... det kan inte bli mer kreativt liv =)


Jag är så glad för min familj och de vänner som jag har runt mig, de får mig att må bra...sen är det vissa som fallit ifrån, vissa som jag släppt taget om (speciellt de som släppt taget själva) och vissa som kanske inte tycker om mig men det gör mig ingenting det finns en anledning till varför de inte längre finns med i mitt liv. Och man ska bara omgärda sig med positiva människor, inte med de som klagar och gnäller på andra hela tiden. Och sen gillar jag inte när mina vänner blir ovänner med varann men ibland blir det så och denna hösten har varit mycket i de tecknen, alldeles för mycket och tråkigheter där människor fallit bort med. Sen finns det de som beter sig som barnrumpor men nån energi ger vi inte dom, inte från detta hållet =) ... jag har insett att det är ingen idé man får inte ut mycket mer för det. Och sist men inte minst, det finns vissa som bara ser mina offentliga inlägg...det finns en anledning till det...!!! ;O

Sen finns det en jag saknar och tänker på mycket...   tänk att det kunde bli så fel. Man önskade att man kunde ställa tillbaka klockan...


Ugglor och döskallar är min nya passion och jag har hittat coola prylar lite här och där...I måndags var jag och min fina vän Inger i Vellinge på Vellingeblomman och gjorde ett besök... 5000 kvm julanda, så det förslår...aldrig i mitt liv sett så mycket saker och billigt, men vissa saker var dyra MEN vilken värld att kliva in i och jag som trodde att de bara hade säsongsöppet, så har de öppet året runt men då byter de ut julavdelningen förstås =). ÅK DIT!!!

Vi ska dit igen i November och då blir vi ett gäng tjejer =)...



 


   I år har jag bestämt mig för att ha vita och silvriga kulor eller silvriga och guldriga ihop =)

 

 

  

Lite av mina inköp =)

 

 

 

 

Ett annat utflyktsmål som vi ska besöka är Trollets Loppis i Malmö, det ser ut att vara en enormt stor butik med massa loppisprylar, så det måste vi spana in =)


Ja nu har man plockat in allt i trädgården nästan och jag är så nöjd med framsidan till våren börjar vi att ta bort framsidans häck och planterar staket istället ;).. av nåt slag, vi får se =)



I somras...

 

  Nutid....

  Nu till helgen får göbben allt fixa till den sista stenen =)



En litet kollage från pysselkvällen...


 

Sofines Bling Bling Pumpa och en till oss själva av en annan modell och sist men inte minst

Saghas kreativa Pumpa, SÅ läckert!!


//Divan










Tidigare månad - Senare månad

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards