Divalicious

Alla inlägg under september 2013

Av Åberg - 18 september 2013 09:15

 

OJ sommaren är över och hösten är här, vad fort det gick men det har varit en helt underbar sommar så man ska inte klaga, den bästa på länge. En hel del har man hunnit med i sommar men min fokus har legat på träning, jobb och ungar. Man har inte hunnit med alla vänner, det har bara blivit de som har hört av sig och de som ska på samma saker och som har kommit hem till en de andra har kommit i skymundan. =(... Vi här hemma har lagt väldigt mycket tid på vår trädgård vi har gjort iordning helt och hållet på framsidan. Tagit bort rabatter och satt ny stengång, lagt kullerstenar intill huskanten och singelrabatt...det har varit riktigt kul. Vi målade även om vid poolen på baksidan. Och tog bort rabatterna intill husväggen där med. Och vi är SÅ nöjda. Till nästa vår börjar vi med att ta bort häcken till framsidan och där ska vi fixa nån form av mur/staket istället...Ser verkligen fram emot våren igen =)


     


Hösten är en mysig tid, jag är den som gillar alla årstiderna för alla har de sin tjusning men det är väldigt grått på fb i höst, där är så många som är ovänner med varann och som har konflikter med varann, många utav mina vänner... det är tråkigt men det är väl så när man kommer på kant med varann. Själv försöker jag hålla mig ifrån, tryckt gilla på vissa saker och delat vissa som jag har kunnat hålla med om men jag ger mig inte in i elden. Jag har stått i mellan förut och försökt vara den som ska hjälpa och lösa men nä, de får lösa det själva. Jag står kvar här ändå för dem. Jag hoppas de löser det, det är aldrig roligt att ha det såhär... själv har jag oxå gått igenom en del givetvis men jag känner mig för gammal för en massa trams, vill inte folk umgås eller nåt, nähä då får det väl vara så då. Jag krusar ingen. Men min sommar har varit som en Mip Mip, själv har jag ju inte heller hunnit med alla.


Nu i höst ska vi lägga lite energi här inne, måla om lite fixa garderoben osv...det ska bli så kul. Jag har börjat plugga och det tar oxå min tid, men lite slarvig har jag varit på den fronten...ibland har det bara stått stilla. Hela sommaren har jag längtat till pluggeriet och velat starta hahaha... och nu när jag sitter med facit i hand så...tja ;) asg... aja ibland är det kul då =)


I helgen som gick tog jag mig tid att fly lite från läxor vardag m.m Då åkte vi upp till min fina vän Anzo i Esklistuna och firade hennes 40-årsdag. =) Vi sov i deras husvagn och det var så mysigt när regnet kom, man fick liten känsla av sommaren igen när man låg där och sov. Vi hade hur kul som helst och det var så roligt att träffa alla hennes syskon, föräldrar, vänner m.m Hon önskade sig pengar till sitt körkort och nu fick hon ihop till allt tror jag och det var inte så dumt =). Nu ser jag fram emot att hon kommer ner en dag efter det sen =). De tyckte jag inte hade förändras en dag äldre när jag kom upp, det var ju kul att höra haha men det känns minsann att man blivit äldre varje fall.


Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe och bege mig ut på en promenad med Lisa idag, sen blir det en fika på det.

Ha det så bra alla där ute och ta hand om varann =)

 

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards