Divalicious

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Ner med foten...

Av Åberg - 14 mars 2013 09:01

 

Det har gått en tid nu, en tid av analyseringar och ett plus ett, vilket innebär att jag backar och jag tror jag gör rätt...min magkänsla säger en del och den ska man lyssna på den är till 99% sann. En gammal f.d vän till mig var ganska bestämd på ett plan och jag var envis på mitt sätt, det svider att hon hade rätt eller rättare sagt det svider att jag inte fattade...ibland är det svårare än vad man tror att veta vilket ben man ska stå på...och ibland frågar jag mig varför varför varför....i det här var jag så envis att jag var dum, precis som en åsna...


Det finns en del plan jag funderar i...vissa går framåt vissa går segt och vissa står stilla...men man ser likheter på vissa plan, som sagt man har ju stor erfarenhet en tråkig sådan ska tilläggas...men även de sakerna visar mångt och mycket valen man ska ta här i livet, vilken väg som är bäst osv...En sak har jag stört mig på "länge", jag hatar när folk säger en sak och sen förvränger det när det väl kommer till kritan....sånt kan göra mig pissesur. För samtidigt ställer det mig i dålig dager och det är det värsta jag vet när folk bedrar och ljuger MEN det känns skönt att jag inte är själv i detta för inte bara MITT öra har fått höra detta utan två till. Numera lägger jag ingen vikt i det folk säger, jag borstar det av mig fortare än kvickt, jag har inte ens lust att lyssna...jag har två andra vänner oxå som inte kommer överens just nu men jag lägger mig inte i det utan de får sköta det själva däremot tycker jag det är trist och hoppas på att de hittar varann igen...


Jag förstår inte varför jag alltid hamnar bland dramaqueens eller det gör kanske alla ibland, hur som helst är det tur att det inte sker så ofta här men det gäller att vara försiktig med vilka man tar in i sitt liv och vilka man anförtror sig till....där har man ju gått på en hel del niter, finns alldeles för många som man inte kan lita på. Aja det kommer säkert nåt gott ur det här med =) men från och med nu så kommer jag vara ännu hårdare och mer kritiskt inställd till människor. Man vill ju inte hamna i fler dilemmor en gång till...tycker det är så otroligt tråkigt och energikrävande...bläää, nä nu är våren på g även om det inte känns just så idag med tanke på all snö som kom, men inte ger vi upp för det =)


Nej om jag skulle ta tag i hemmet även om jag inte mår så där väldigt bra idag, det flög på mig igår men ingen annan gör det åt en så det är bara att ta tag i det och se glad ut...Ska få tid över till mig själv och unna mig lite egentid sen idag =)


Och till dig...du vet...  man vissnar ibland.


Over And Out...


 




 
 
Ingen bild

cw

14 mars 2013 14:48

Det är klokt av dig att vara försiktig med vad du delar med dig av och till vilka.
Tyvärr är världen inte alltid så snäll som man vill tro.

Var rädd om dig KRAM KRAM

Åberg

14 mars 2013 18:28

Ja det krävs en hel del för att jag ska kunna lita på en människa igen...inte för att jag på nåt vis är ovän med nån el så men för att kallas som vän till mig tål jag inte när man förvränger saker som en gång har sagts, DÅ blir jag tjurig! Och då backar jag...så valet är inte mitt men steget är mitt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åberg - 30 oktober 2013 11:00

  Min fina höstbild   Vintertiden är här så det förslår, en helt upp och nedvänd värld hamnade min vardag i, för många timmar åt ena hållet och för få åt andra men trots det ändå pigg? Skum känsla!   Ikväll blir det gymmet igen med Lena och e...

Av Åberg - 18 september 2013 09:15

  OJ sommaren är över och hösten är här, vad fort det gick men det har varit en helt underbar sommar så man ska inte klaga, den bästa på länge. En hel del har man hunnit med i sommar men min fokus har legat på träning, jobb och ungar. Man har inte...

Av Åberg - 19 maj 2013 09:51

  ...solen på g upp imorse då man kom hem igen =) Godmorgon... Det är segt idag, jag var hemma vid 4 tiden och vaknade upp av att jag trodde huset skulle ramla... Jisses vad det small ?...det var värsta åskvädret där ute! Igår blev...

Av Åberg - 12 maj 2013 20:36

    Det var längesedan jag var här, blir inte så ofta när man har så mycket omkring sig, speciellt nu när den ljuva vårtiden är här....allt grönskar omkring en, inte bara naturen utan kärlek med och det känns så fantastiskt mysigt.   Jag har...

Av Åberg - 18 februari 2013 10:57

    Idag känner jag mig riktigt motiverad till att sätta ner foten och rycka upp mig och bara ta tag i skiten och se framåt...ja min ilska ger mig styrkan i slutänden hur konstigt det än låter...Men inget blir bättre av att sitta och titta på, f...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards