Divalicious

Alla inlägg under februari 2013

Av Åberg - 18 februari 2013 10:57

 


Idag känner jag mig riktigt motiverad till att sätta ner foten och rycka upp mig och bara ta tag i skiten och se framåt...ja min ilska ger mig styrkan i slutänden hur konstigt det än låter...Men inget blir bättre av att sitta och titta på, fast det gör jag ju inte men tja ni vet hur jag menar...Nej det är uppryckning som gäller och "lite" Jävlar-i-namma, som gäller...


Det handlar om att numera fokusera på det viktigaste och ge blanka fan i de andra, för vill man ha min hjälp då krävs det att man är ärlig annars går det åt helvete. Och det var allt jag begärde, sen att man misslyckas..ok inte så jävla bra, men ärlighet om det, är det viktigaste. Så där sätter jag stopp nu och fokusera på det som står mig nära istället...onda ögat utåt och jag kommer alltid vara misstänksam tills motsatsen bevisas och vissa kan hålla sig borta!!!! Jag må vara outbildad i detta, men människokännedom är en HELT annan erfarenhet som man får genom livet, man lär sig att läsa folk, man lär sig att se och höra när folk ljuger, vissa lyser det igenom lättare på än andra...Jag har studerat människor i hela mitt liv, det har varit ett intresse...men visst det finns de som är smidigare, osså finns det de som man aldrig kunnat tro saker om och ändå händer det...men psykologi är ett hett ämne och etik och moral ett...man lär sig väldigt mycket genom att studera människor...


Nåja nog om det =)...Vitaminer är helt otroliga, tre gånger har jag blivit bevisad nu på att det verkligen funkar pga att de visar resultat =) Ta bara detta med Magnesium, det funkar hur bra som helst att ta när man har spring i benen eller som det egentligen heter Restless legs...efter att ha intagit en 500mg Magnesium så visar det snabbt resultat på inom loppet av ett par minuter så är det borta =)) ...Zink ger mig skönhetssömn helt klart haha, nej men jag sover bättre än utan, det blir liksom SÖMN av det om man säger så =)....sen har vi Silicea, mina naglar har växt nåt enormt sen jag började käka dom och mitt hår växer osså som attan och det känns liiiite fylligare....det var nämligen min frisör på Pink som sa det att en av hennes vänner började använda det för hennes hår var oxå av den tunna varianten och det blev helt perfekt sen för henne, så på den vägen kom jag för mig att köpa denna vitamin produkt. =) Ja jag tänkte att jag ville dela med mig av min erfarenhet och berätta om dessa fantastiska resultaten =) Jag rekommendera starkt att testa för er som behöver nåt av det =)


 

Ja osså var sportlovet här...i lördags var vi och åkte skidor, fast dock inte jag då ;) men till nästa gång så ska jag med åka nerför =) Det var twinsens första gång de stod på slalomskidor, de har inte vågat innan men de åkte ju nästan som en kung i backen helt otroligt duktiga var dom... och storebror åkte snowboard och stora syster vågade sig oxå på en vända med slalom, de blev alla taggade och bitna =)) förutom Kim och Rasmus som valde pulkan i den lilla backen osså Cindy som lämnade tillbaka skidorna efter att ha försökt komma ner från backen ;)...Men det var så kul att se deras ansikten lysa upp av glädje, när de upptäckte hur kul det var att åka slalom =)...sen myste vi med varm Chocklad och fika till det, det var en helt underbar fantastisk dag, så nästa sportlov blir det sälen med hela familjen =) Men vi lär åka till backen fler gånger innan lovet är slut...och kanske till och med efter ;)


Baba var den enda som INTE ville kliva upp ur sängen idag, hon hade VERKLIGEN sportlov, på sitt sätt ;)


 


Nej nu ska jag packa träningsväskan och invänta bilen, den får sig en tvätt just nu...


 


Av Åberg - 17 februari 2013 11:18

 

Det är ett helvete när man har kört slut på idéer, energi, lust och intresse att ta itu med vissa saker...man bara dalar och får inte kraft nog att ta för sig att göra nåt. Man bara stänger...Självklart beror det på alla nedgångar som varit inom loppet av en månad, speciellt en av dem får en att bli så orolig....jag vet ju inte om jag kan andas ut ännu och bara DET tar hårt på en...men samtidigt har det väckt andra saker inom mig, andra intressen som känns lite viktigare nu men svåra att veta hur man går tillväga med...Jag har mitt jobb men känner att jag skulle behöva ändra inriktning. Allt för att få veta så mycket som möjligt.


Ringde nyss ett samtal och genast fick det mig att må lite bättre, åtminstone för orons skull...det är så svårt att veta hur man går vidare efter en sådan pärs, ja för mig är detta ju en pärs...kanske finns det andra som tar detta enklare men för mig som alltid hatat detta i hela mitt liv, ska nu behöva sätta mig in i det. Visst en del har landat och man har fått lite mer "rätt" på det nu och det var ju inte SÅ farligt som det lät från början men TILLRÄCKLIGT för mig att veta ändå. Nu tror jag att allt har kommit fram, åtminstone hoppas jag på det... jag vill verkligen tro på det positiva men när man blir orolig så blir det såhär om vardagarna...man tar inte sig för nåt speciellt. Just nu jobbar jag inte ex. Jag behöver paus i mycket men samtidigt behöver jag komma igång oxå...jag vet att man mår bättre då. Men ni vet den där gnistan, den vill man ju ska lysa lite mellan varven...men svårt när det ena efter det andra händer...

 

Ibland är jag svag, svag för att jag är sårbar och när jag är sårbar blir jag svag...egentligen handlar det om att bygga upp sig, hitta rätt motstånd och rätt nivå på dessa byggstenar men faaaaaaaan, nu vill jag bara ha lugn och ro och lite ljusglimtar...ska det vara så svårt att få det?

Jag tror att jag den sista tiden har spårat ur lite, visst är det påverkan utifrån som gör handlingar som man egentligen inte annars hade gjort och vice versa...principer som jag alltid stått fast vid rasar runt mig. Banor och vägar som absolut inte vill in på för att det är fel väg....men jag vet att om jag inte hade haft så "mycket" annat runt mig så hade jag klarat av att hantera vissa saker mycket bättre som det senaste ex....


 

Nä usch, idag är det verkligen en spy-gallan-dag...Det känns som om jag behöver rycka upp mig, sluta tänka på saker som inte är så viktiga och jag mår som bäst när jag får vara med mina barn och jag skulle må bättre av att komma igång med min träning igen den har verkligen fått falla tillbaka pga allt detta och det som byggs på...Jag behöver en ny gnista här i livet....var är den? Samtidigt är det skönt att veta att jag inte är ensam om att tappa gnistan...men ändå...det är inte likt mig!


 


Av Åberg - 15 februari 2013 14:05

    

Förstår inte hur snabbt denna veckan gick...det är ju redan fredag idag och jag hann inte med alls...igår var vi på konsert, mina twins uppträdde igen och Sagha hade en enorm inlevelse i det hela, sprallig och glad och så engagerad jämfört med många av de andra som mest stod stilla och med en strong min...Madikken var sjukt duktig på trummor, asså hon ska nog helt enkelt börja med det...hon går ju alltid o trummar på saker här hemma hele tiden.



Min möbeltass har börjat ta form och är strax klar MEN den ser nog lite stor ut i omkrets...nåja det här är det första som jag överhuvudtaget virkar i hela mitt liv typ...och utan mönster. Jag har fått lite hjälp utav Anette, annars hade det nog stått stilla och lite mer svärord haha men skam den som ger sig =)


Jag har även fått erbjudande att åka till Valje och få en gratis "kurs", det är ju snällt och samtidigt kul att träffa lite nya människor inom sånt här =)



 

Imorgon bär det av till Vångabacken med två bilar fulla med ungdomar och kids, ska bli riktigt kul. Då får man packa ner en rejäl matsäck med varm chocklad till...


Framåt sommaren ser det ut som om jag drar iväg en stund till Malle, tror faktiskt att jag kan behöva att komma bort i en vecka och spendera den på att bara vara =)...tror nog min stora dotter oxå följer med ner.

Satt och kollade på utbildningar idag med och fann en intressant, kunna förebygga och hantera hot, vålds- och konfliktfyllda situationer och ha beredskap att agera vid trafikolycka och hantera psykiska krisreaktioner. Det lät ju hur spännande som helst... tror minsann jag ska satsa lite på det här med. =)


Men nu håller vi väl helg då och jag avslutar kvällen hos min kära vän Lena, vi får lite egenmys ihopa och chansen att bara vara och slappa...Duschen nästa och lite fredagsspa...



 
  




Av Åberg - 10 februari 2013 23:55

  ( Dessa ska jag ge mig på sen en dag...)


Ännu en helg är borta, det sa bara poff....och hela veckan har varit mer el mindre kaos men fler pusselbitar faller på plats och det var nog inte så drastiskt som det kändes ifrån början nu när man hunnit utvärdera det lite men dock allvarligt ändå. Känns lite bättre men ibland väller känslorna upp och alla minnen...


Hela veckan fick jag ha grabbarna här på LAN det kändes tryggt och lugnt även om de var bra på att gapa när de spelar ;) men duktiga på att plocka undan efter sig, en eloge för det. Kan ni tänka er sen kaoset kom, natten till måndagen så har jag inte orkat städa direkt så som jag brukar...jag trodde jag skulle städat förra helgen men då jobbade jag delad tur så jag sköt upp det till måndagen men då kom ju detta imellan...men igår fick jag äntligen ro till att ta tag i hemmet och nu börjar jag trivas igen, alltid något =)


  

Jag har försökt mig på att virka...många skratt har det blivit och de har börjat kalla mig tant...hm? Men det är tur jag inte sliter för mycket i håret men jag lär ju behöva hjälp så jag tror jag kommer att besöka mina nära o kära imorrn så det blir nån ordning på det =) Men kul ska det bli även om jag mest svär nu ;) Jag håller på att göra möbeltassar till stolarna, tyckte det såg så praktiskt ut så det var det som fick igång mig ;) Nåja, skam den som ger sig! =)



Snart börjar sportlovet och mina twins ska ha ett stort födelsedagsfest, de fyller nämligen 12 år gamla =), tiden går fort...


Nej nu får det allt bli sängen ...längtar efter att kunna ta tag i min träning med...får se nu hur veckan ser ut. =)

Natti natti...


   




Av Åberg - 5 februari 2013 20:36

 


Usch vilka jobbiga dagar det har varit nu...är fortfarande något chockad över hela händelsen. Man tror sig veta men vet inte...Ofta lever man i sin egen lilla värld, i sin egen lilla bubbla och tror att man känner sig skyddad. Men det skyddsnät som man byggt upp kan rasa på några nada sekunder...


Jag tror nog aldrig jag har känt mig så svag nångång, hela kroppen var som i en karusell...hela huvet snurrade av frågetecken och en massa frågor om precis allt och ingenting, man visste inte vad man skulle fråga, man visste inte vilka svar det var man var ute efter...och man visste inte hur det hela skulle sluta...det vet man inte än.


Det här var tufft för mig, någon hade kunnat slå på mig istället, det hade inte varit hälften så tufft...men jag ska ta reda på ALLT jag vet och ALLT jag kan, jag har professionella folk runt mig och det är en fördel, jag vet vilka jag ska vända mig till för att få "svar"...


Just nu måste jag bara landa, andas och försöka ta in det men på ett bra sätt...

Jag har fått jättemånga hälsningar via fb, fina hjärtan och allt, jag tycker det är helt underbart och jag förstår att alla undrar, jag undrar själv en hel del så just nu känner jag inte för att dela med mig av händelsen...det finns säkert nån där som kan ge bra tips och råd men just nu måste jag själv smälta saker och "komma" på fötter igen, det är det viktigaste just nu, därav håller jag mig lite vid sidan om...
Men tack alla ni fina, det värmer varmt om hjärtat av allt det ni skriver och allt det ni visar. Stort tack!!


Nu är jag så trött, blir väl så när några pysselbitar faller på plats, man spänner av lite i kroppen men annars har man gått på nålar och varit helt tom inuti, precis så som tomheten efter att inte ha ätit på en vecka el nåt, alldeles darrig och skakig och rent svag, sömnsvårigheter och oroskänslor ....det är väl det som kallas för chock antar jag...


Men för en gångs skull har det lättat lite...


Men jag kommer att ta mig ur detta inte bara ensam utan med allt runt mig och tillsammans är vi starka   



Mys precis vad jag behöver...


 



Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards