Divalicious

Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

Längesedan...

Av Åberg - 12 januari 2013 19:31

 


Det är ett nytt år och för mig började det jättebra, en stort berg föll av mina axlar, vilket gör att jag kan fokusera på annat och DET tycker jag är så fantastiskt kul...


Jag älskar denna sidan av årstiden för då har man våren att se fram emot och att få förnya lite i hemmet med vårens hetaste färger 2013...Just i År känner jag mig så pysslig och jag har så många idéer på allt möjligt från att göra en egen lampa till att lära mig att virka, jag har hittat hur mycket som helst och jag tycker det ska bli spännande att få ha lite vid sidan om att pyssla med även om just jag redan har många järn i elden på både ditt och datt =)


Förutom pysselsidan så håller jag på att få igång min träning, äntligen har jag börjat springa igen efter snö, hårda jobbetider och resultatet var ju förväntansfullt eftersom det ändå var typ 1½ månad sen man sprang sist så var resultatet inte så mycket mindre för det, sånt gillas!! Jag kommer att lägga in mer och mer efterhand som rutinerna kommer igång...ibland känns det lite trögt men det är väl så det är mellan varven, skam den som ger sig varje fall =)


Just nu intar jag mitt andra glas med rött vin, det smakade utmärkt till maten ikväll som blev Fläsfilé...även det röda vinet har varit efterlängtat, en annan har haft oturen med att ha varit sjuk sen 27 December till några dagar efter nyår...trodde först att det värsta var över dagen innan nyår men tji fick jag och åkte på en förkylning oxå ovanpå allt...men rösten var tillbaka och febern var borta så jag fick nog vara nöjd som klarade av att fira nyår ändå med mina trevliga vänner. Men drinken smakade inget så jag drack vatten istället...Det började på kvällen då jag hade jobbat från 07.30-22.00 med en timmes paus på soffan på jobbet, tja jag vilade så gott jag kunde...och på morgonen dagen därpå hade jag 38,5 i feber...INGEN höjdare men eftersom jag bara hade ett jobbepass kvar från 07.30-12.30 så tänkte jag att det ska jag nog klara...och så fick det bli. Vad gör man inte för dom på jobbet, jag vet ju hur tufft de har det så jag försöker hjälpa dom så gott jag kan....


I år hade jag ett annorlunda nyårslöfte....min idé fick jag då jag såg alla som sköt upp pengar i luften...jag vill göra en insats för de som har problem här i samhället, uteliggare, barn och ungdomar med olika problem...jag vill verkligen kunna göra nåt för dom genom att bidra el samla in, det är skrämmande hur många av de våra som far illa i samhället...


...och med tanke på det så har jag redan gjort en stor insats - jag har tagit mig an ett barn som ska bo hos oss tills allting ordnat sig...ibland är det inte så lätt i samhället varkens för stora el för små och en del behöver hjälp och vi har blivit godkända som "fosterföräldrar" via Socialmyndigheten så det här blir nåt helt nytt för mig men samtidigt glädjefullt för jag tycker så mycket om att hjälpa till...jag hoppas att det kommer att gå bra men det har det ju gjort ett tag =)


Jag har planer för sommaren...

Swedenrock är det första som kommer hända, jag är så glad för min julklapp - Ticket to Swedenrock, kan inte bli bättre osså ska KIZZ spela yeaahooo...

Efter det ska jag utforska lite på Blekinge hållet i sommar och en tur till Gotland, Lena och jag ska på utflykter...fy fabian så kul vi ska ha...sovsäck o liggunderlag, det kommer bli KANON.

Något annat jag lovat mina vänner i sommar är en ÅTERTRÄFF av mina vänner i Nyköping, ja det ÄR ett måste i år...och SOM jag saknat dom..


Nej nu får det räcka för idag, känner mig nästan som en slagen hjälte idag....jag har inatt haft mina två barnbarn hos mig och det gick hur bra som helst, mycket gos och mys fick jag men vilken energi de har =))


Dagens ord...

 

Over And Out

 
 
Ingen bild

cw

13 januari 2013 18:37

du är fantastisk.... jag gillar att du värnar om andra som inte har det så lätt i livet.
Glöm bara inte bort dig själv STOR KRAM fina DU

Åberg

15 januari 2013 23:51

Ja jag insåg att vi faktiskt kan göra så mycket mer rent allmänt...För om man har råd att slänga pengar på nyårsraketer som är pengar som går upp i rök, då tycker jag att man kan minska det där köpet eller slopa det helt och lägga pengar på de mer behövande människorna i vårt samhälle till att börja med...jag ska i år göra mitt bästa för att skänka eller samla in till de behövande i vårt samhälle...självklart kommer jag att handla "onödiga" saker jag med el shoppa mycket vilket jag är bra på ibland men jag kommer tänka efter lite mer i år och se över vad jag kan lägga på annat som just detta... =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åberg - 30 oktober 2013 11:00

  Min fina höstbild   Vintertiden är här så det förslår, en helt upp och nedvänd värld hamnade min vardag i, för många timmar åt ena hållet och för få åt andra men trots det ändå pigg? Skum känsla!   Ikväll blir det gymmet igen med Lena och e...

Av Åberg - 18 september 2013 09:15

  OJ sommaren är över och hösten är här, vad fort det gick men det har varit en helt underbar sommar så man ska inte klaga, den bästa på länge. En hel del har man hunnit med i sommar men min fokus har legat på träning, jobb och ungar. Man har inte...

Av Åberg - 19 maj 2013 09:51

  ...solen på g upp imorse då man kom hem igen =) Godmorgon... Det är segt idag, jag var hemma vid 4 tiden och vaknade upp av att jag trodde huset skulle ramla... Jisses vad det small ?...det var värsta åskvädret där ute! Igår blev...

Av Åberg - 12 maj 2013 20:36

    Det var längesedan jag var här, blir inte så ofta när man har så mycket omkring sig, speciellt nu när den ljuva vårtiden är här....allt grönskar omkring en, inte bara naturen utan kärlek med och det känns så fantastiskt mysigt.   Jag har...

Av Åberg - 14 mars 2013 09:01

  Det har gått en tid nu, en tid av analyseringar och ett plus ett, vilket innebär att jag backar och jag tror jag gör rätt...min magkänsla säger en del och den ska man lyssna på den är till 99% sann. En gammal f.d vän till mig var ganska bestämd ...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards