Divalicious

Alla inlägg under januari 2013

Av Åberg - 28 januari 2013 23:20

  (På natten lever man i drömmar...)


Igår gjorde jag några nya inköp i hemmet lite små burkar m.m Dessa fann jag på Ekohallen...

Söta små rosa fast jag inser att jag måste dit igen och inhandla en till Spices, för här är ganska gott om kryddpåsar...



    

Sen fann jag 3 stycken krukor på Ekohallen som tilltalade mig men har inte bestämt mig för vad jag ska ha i dom ännu...och sen hittade jag ännu en ljuslykta igen, men ovanlig , ja jag är ju jätte kär i ljuslyktor, speciellt de där lite udda varianterna =) Och en annan variant som skulle hängas upp, fick sin plats i hallen den med...



       



På maxi fann jag en söt rosa/lila Teburk som jag inte kunde låta bli...





Ja det var lite inköp, förutom en hel del kläder på stan och smycken förstås, tjejerna shoppade oxå =)

Helgen som gick var som sagt mycket shopping men oxå ett besök ut till Joms Mc, jag har blivit inbjuden många gånger men inte åkt dit...Så jag och Elise begav oss dit för att lyssna på Capten Jack som visade sig vara från Staden vår...det var himla trevligt där och gott kaffe till de som körde =) Det var kul att träffa Mia med =) men sen bar det iväg mot La Stada igen, då jag egentligen skulle mött upp Maria där men väl utanför Teaterbaren vände jag bilen igen för jag tyckte det inte var lönt att gå in dit för 1½ timme bara...så jag körde hem fast jag egentligen inte kände för det...Kanske kan det bli längre nästa gång.


Just nu känns det som om jag behöver dra mig undan lite...för att få rätt focus på saker och ting men samtidigt behöver jag mina gamla vänner så i lördags fick jag tid med både Anna-Lena och Christel på stan, ja vi shoppade och lunchade ihop...men på onsdag får jag träffa min Neta igen, jag känner att jag behöver Neta-tid nu och få lite råd och tips om saker och ting. Hon står mig alltid nära och finns alltid där...  


Till helgen så blir det massa jobb igen, delade turer osv...osså kommer han hem på torsdag från England för att sen bege sig igen på lördag till Asien...Det blir mycket egentid i februari månad fram till början av mars och det gillar jag!


I fredags var vi o hämtade bilen med...den har jag hunnit köra med lite nu och den är helt fantastisk, ljuset är jag riktigt nöjd med, de följer efter bilen när bilen svänger. Man sitter högt upp i bilen och det är nästan det bästa... Däremot har jag inte hunnit ta några nya bilder på bilen, men har en från Volvo Automobil...




Imorgon bär det av till Sölvesborg igen, min pappa är sjuk så han behöver min hjälp. Sen blir det nog nån form av träning igen antingen simning el spinning, vi får se =)

Nej nu är det dags att sova, tiden går fort...men nu blir det en hel säng för mig själv igen, helt underbart!



Dagens Citat...


 

Over And Out
  

Av Åberg - 24 januari 2013 19:30

Gokväll...


  ISKALLT idag juuu



Igår var man trött efter att ha servat 76 pers...men det var intressant och roligt. Nästa gång blir det 70-80 pers =)

Kom hem från mitt vanliga jobb idag och det var ingen rolig dag på jobbet, en annan fick ta ton.


Var med Rasmus till läkaren för att kolla upp sin arm oxå idag och under tiden man är där får man veta om en pedofil i vår by som kör omkring och fotar ungarna på skolan och har katter i bilen som han lockar med, osså är han ofta i affären o handlar. Han ska vara tjock och stor och luktar enormt illa, så illa att de i affären får spraya efter honom... ptviiii...han ska ju bara ut härifrån, han är till och med dömd som pedofil.


Ang träningen idag så känns det knappt som om det behövs nån mer idag med tanke på allt gående idag. Men vi får se...vill först införskaffa en ny vattentät Mp3:a, så det blir roligare att simma igen för de där hörlurarna är ju så tråkiga nu, hör ju inte ett skit i dom =( men det blir väl åtminstone en halvtimme på crossen ikväll.


Nu har man plöjt igenom ännu en bok Karin Fossum - Jag kan se i mörkret. Tja vad ska jag säga, tyckte nog bara sådär...men nu funderar jag på att plöja igenom triologin E L James erotiska böcker...en har jag redan läst så det får bli den andra ikväll på talbok...



Nej om man skulle se om där fanns nåt på tv ikväll så man kunde slappa lite...

Imorgon är det äntligen dagen D -ska bli spännande...har en del ärende i stan med osv =)


Dagens Citat:


  Over And Out


Av Åberg - 21 januari 2013 22:30

    


Helt klart en av årets första bästa dagar idag som gick i myshetens tecken på hög nivå...Åt en härlig lunch med Elise hemma hos henne efter det begav vi oss till hamnen i Ljungaviken och satte fötterna på bron för frösta gången...men den är inte klar än, blir väl invigd till sommaren tror jag...men det var råkallt mitt där ute SOM det bet i ansiktet och låren ska vi inte tala om, trodde jag inte hade några ben efter det men sen blev det lä igen när vi hade kommit över på andra sidan... Ljungaviken är Europas längsta Gång - och cykelbro =)



   

Det var nostalgiskt att se isen idag, den är inte likadan överallt jag har fina minnen av vinterdagar i Sölvesborg som kommer från min barndom och som jag minns kärt, där är så fint och isen är speciell =). Efter att ha frösit en del så väntade Elise Massage & Friskvård där hemma med ett varmt härligt utomhus Spabad, det var så fantastiskt skönt o sitta där och bara mysa ihop. Sen testade jag en väldigt väldigt speciell bastu, en infraröd bastu men testade bara en kort stund för å känna hur det kändes, jag är egentligen ingen bastumänniska men det var behagligare än en vanlig =)



   


Efter att ha fått på oss kläderna väntade Thomas där inne med varm kopp kaffe och liten fika, det kändes kanon att få nåt varmt i sig oxå...men man kände sig så mjuk i kroppen efter detta idag, det gjorde susen. Sen fick jag en fin fin present av Elise... =) och samtidigt vill jag passa på att tacka Vonkan för den fina födelsedagspresenten i lördags....Stort Tack till er, ni är så söta  


    



Helgen som gick var super duper oxå, då var vi samlade i tjejegänget och hade förfest hos Lena sen stack vi in på DePå och dansade häcken av oss...ja det blev ett rejält träningspass...dansade i 150 min, det kändes dagen efter men härligt!





Idag råkade en vän till mig ut för en flopp för andra gången, ja hon var så ledsen och jag förstår henne, hon vände sig till mig för hon visste vad jag själv hade gått igenom och det är helt sanslöst när ens vänner kan gå o flörta med ens man, det kallar jag inte vänskap. Nej så gör man inte mot en vän SÅ jävla ruttet och lågt gjort, sånna människor har man inte mycket övers för.  Och nu ikväll har det kommit fram att det pågått i flera månader bakom hennes rygg...Tänker mycket på henne nu =( <3


Imorgon är det dags att jobba igen på mitt vanliga jobb och på onsdag ska jag jobba som serveringsflicka, ska bli spännande...tänk om man hade fått jobba med olika saker varje dag i en arbetsvecka, vad kul det hade varit då =)


Mitt fosterbarn är så duktig på att fixa naglar... hon målar på frihand och är helt fantastisk, det måste vi ju stötta...snart är det sommar och då fyller hon år, då ska jag försöka få tag i en blästringsmaskin som man har till naglar till henne som present... ja hon vet ju redan om det så det gör inget om jag säger det här ;) men hon ska även få ha ett riktigt party, det är hon verkligen värd    



Nej nu ska jag slapp resten av kvällen, blir väl talbok sen i sängen, innan man somnar in...


4 dagar kvar nu   


Dagens Citat:



 

Over And Out...



Av Åberg - 18 januari 2013 11:00

 

Goooooooodmorgon...YES, det är verkligen en braig morgon och det är ju FREDAG...The weekend is here =)

Det ska bli kul denna helgen, ja även nästa ;) Känner för att shoppa lite med får la se vad man kan hitta...egentligen skulle man åkt ner till Emporia men det får bli en annan dag...Emporia är mitt nya favvis ställe vad gäller shopping =) Där finns precis allt du behöver och lite till...


Men i vår stad sägs det bli ett nytt shoppingcenter men det lär ju dröja innan den blir klar...har nog svårt att tro att den skulle slå Emporia ändå ;) Både jag och Vonkan besöker Emporia ofta man kan ju strosa runt där i evighet känns det som =) Det går ju snabbt att komma dit med och bra parkeringar =)


Just nu höll någon på att mixtra ihop en macka här, jag trodde jag skulle dö av lukten...fick nästan panik. Kräftstjärtar o nåt annat skit som fick en doft av gammalt järn med ättika på...Blä...höll på att kräkas här, så nu har jag kylt ut hela huset - nästan =) Tvi blä...


  

Nej om man skulle ta tag i dagen o städa inför helgen här...i vanlig ordning. Japp ordning och reda pengar på fredag, sägs det....Ja det blir bra detta =)



Önskar er alla en förträffligt trevlig helg =)


Av Åberg - 17 januari 2013 21:45

 


Vilken träningsdag det blev i måndags...först styrketräning och lite på löpbandet, anledningen till att det blev lite på löpbandet är för att jag vantrivs med att springa på löpband numera....det är SÅ mycket roligare att springa i naturen, speciellt nu när man hittat sin bana och dessutom springer på tid och ser skillnaden =). Och givetvis så kom snön igen, så det hanns inte springa så många nya rundor :/...Men senare på kvällen så blev det simning i en timme + 30 armhävningar...och det blev träningsvärk efter det.


I tisdags var jag ute på en promenad, det var fint soligt vinterväder ute, lite kyligt men vackert.....trist när man ska springa bara, annars är det fint med vintern så länge det är snö ute....det lyser upp den annars så trista, gråa och mörka tiden...men rundan slutade på 5.75 km....Ikväll var det Candlelight kväll på badhuset men jag måste köpa mig nya vattentäta hörlurar, tur jag kom på det nu...för de jag har nu har mer el mindre gått sönder.


Imorse vaknade jag med skum feber som kom o gick, sen dess har jag inte känt av ett dugg, tror nog det bara var ett galet spratt där...Aja Just nu känns det som om jag inte får tummarna loss, jag vill så mycket men vet inte i vilken ände jag ska börja i, osså blir man handlingsförlamad istället...hm är det inte så typiskt så säg?



 

Hittade precis barbapappa familjen att virka och jag har ju alltid gillat dom så det är nåt jag också vill testa =) men vart börjar man? Får nog lära mig från början först ;)


Usch idag har det nog varit mest segaste dag ever, inte ett skit har jag gjort...helt sjukt!!


 

Av Åberg - 12 januari 2013 19:31

 


Det är ett nytt år och för mig började det jättebra, en stort berg föll av mina axlar, vilket gör att jag kan fokusera på annat och DET tycker jag är så fantastiskt kul...


Jag älskar denna sidan av årstiden för då har man våren att se fram emot och att få förnya lite i hemmet med vårens hetaste färger 2013...Just i År känner jag mig så pysslig och jag har så många idéer på allt möjligt från att göra en egen lampa till att lära mig att virka, jag har hittat hur mycket som helst och jag tycker det ska bli spännande att få ha lite vid sidan om att pyssla med även om just jag redan har många järn i elden på både ditt och datt =)


Förutom pysselsidan så håller jag på att få igång min träning, äntligen har jag börjat springa igen efter snö, hårda jobbetider och resultatet var ju förväntansfullt eftersom det ändå var typ 1½ månad sen man sprang sist så var resultatet inte så mycket mindre för det, sånt gillas!! Jag kommer att lägga in mer och mer efterhand som rutinerna kommer igång...ibland känns det lite trögt men det är väl så det är mellan varven, skam den som ger sig varje fall =)


Just nu intar jag mitt andra glas med rött vin, det smakade utmärkt till maten ikväll som blev Fläsfilé...även det röda vinet har varit efterlängtat, en annan har haft oturen med att ha varit sjuk sen 27 December till några dagar efter nyår...trodde först att det värsta var över dagen innan nyår men tji fick jag och åkte på en förkylning oxå ovanpå allt...men rösten var tillbaka och febern var borta så jag fick nog vara nöjd som klarade av att fira nyår ändå med mina trevliga vänner. Men drinken smakade inget så jag drack vatten istället...Det började på kvällen då jag hade jobbat från 07.30-22.00 med en timmes paus på soffan på jobbet, tja jag vilade så gott jag kunde...och på morgonen dagen därpå hade jag 38,5 i feber...INGEN höjdare men eftersom jag bara hade ett jobbepass kvar från 07.30-12.30 så tänkte jag att det ska jag nog klara...och så fick det bli. Vad gör man inte för dom på jobbet, jag vet ju hur tufft de har det så jag försöker hjälpa dom så gott jag kan....


I år hade jag ett annorlunda nyårslöfte....min idé fick jag då jag såg alla som sköt upp pengar i luften...jag vill göra en insats för de som har problem här i samhället, uteliggare, barn och ungdomar med olika problem...jag vill verkligen kunna göra nåt för dom genom att bidra el samla in, det är skrämmande hur många av de våra som far illa i samhället...


...och med tanke på det så har jag redan gjort en stor insats - jag har tagit mig an ett barn som ska bo hos oss tills allting ordnat sig...ibland är det inte så lätt i samhället varkens för stora el för små och en del behöver hjälp och vi har blivit godkända som "fosterföräldrar" via Socialmyndigheten så det här blir nåt helt nytt för mig men samtidigt glädjefullt för jag tycker så mycket om att hjälpa till...jag hoppas att det kommer att gå bra men det har det ju gjort ett tag =)


Jag har planer för sommaren...

Swedenrock är det första som kommer hända, jag är så glad för min julklapp - Ticket to Swedenrock, kan inte bli bättre osså ska KIZZ spela yeaahooo...

Efter det ska jag utforska lite på Blekinge hållet i sommar och en tur till Gotland, Lena och jag ska på utflykter...fy fabian så kul vi ska ha...sovsäck o liggunderlag, det kommer bli KANON.

Något annat jag lovat mina vänner i sommar är en ÅTERTRÄFF av mina vänner i Nyköping, ja det ÄR ett måste i år...och SOM jag saknat dom..


Nej nu får det räcka för idag, känner mig nästan som en slagen hjälte idag....jag har inatt haft mina två barnbarn hos mig och det gick hur bra som helst, mycket gos och mys fick jag men vilken energi de har =))


Dagens ord...

 

Over And Out

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards