Divalicious

Alla inlägg under september 2012

Av Åberg - 30 september 2012 21:45

 

Helgen...


Brr så kallt det var ute idag, blåste som bara den oxå...men det var dock en solig söndag varje fall mestadels...

Många planer föll inför denna helgen men det innebar bara att då fick man lite mer i lugn och ro så jag passade på att läsa min bok, kollade på Fångarna på fortet som jag missade och 112 poliser.



 


Igår var vi på ett väldigt speciellt party, asså det var hur sjukt som helst men vi hade så kul och det blev en hel del skratt...VERKLIGEN ... Värdinnan bjöd på sig själv och skulle prova "allt", inga hämningar här inte utan ner med tröjan och ut föll dom... -"Ska man spraya på bröstvårtan, här?" undrade värdinnan :O hahaha...ja sen skulle hon ju testa alla oljor och hon tyckte de luktade så gott så hon passade på att smörja in sig när hon ändå skulle ut sen, tyckte hon ;)

Det hamnade lite här och där den där smörjelsen haha...och sen har hon likadan röst som Tiffany Persson i Staffanstorp blandat med Kåta Gun...asså det var så SJUKT roligt så den här kvällen kommer vi nog ALDRIG att glömma =)


På 30+ fanns där hur många människor som helst som man kände, så det blev massa kramar hit och dit, det var hur kul som helst och som vanligt dansade vi så svetten lackade MINST sagt... en runda till baren hann jag med oxå och givetvis var jag bara tvungen att testa "Good As Sex", en drink som var riktigt, riktigt god ;) men fler blev det inte för det var sånt tryck överallt så man hade bara inte tid =) men i en påse som hängde i garderoben hade jag lite undansparat haha, den som spar han har...fast inte vart jag sugen på dom när jag väl hämtat ut jackan haha....


 

Träffade även en gammal vän där inne som jag inte sett på läääänge, det var kul att prata med henne igen så jag ser fram emot en ny tid på nya vägar =) Sen mötte man ju en annan person där inne som man hälsade som FAN på - tänkte vafan ser hon inte mig el HÖR hon inte mig, efter 6-7 hälsningar så tänkte jag -NÄ nu hälsar jag inte mer för då blir man ju idiotförklarad hahaha...så Nä det får vara som det är, lika glad är jag ändå =)


Idag när jag vaknade så vaknade jag med låten "Dance Again" - med Jennifer Lopez i huvudet:


I wanna dance, and love, and dance again
I wanna dance, and love, and dance again


Gissa om det svängde i sängen ;)....kunde iofs svängt på annat vis med men det tar vi en annan gång ;O...haha


 

Ikväll kom jag inte så långt med hemmet men det var gött att tillåta sig slappa lite med, speciellt med en bok ;) men vardagsrummet är klart...imorgon kväll ska jag mysa desto mer...


Diesel ska till Veterinären imorrn, vi misstänker att han råkat utför boreliasjukdomen eftersom han bara magrar och ingen aptit direkt men ändå äter fast det tas inte upp i kroppen och dessutom att han har dålig andedräkt och hans päls luktar inte gott, trots ett antal duschningar... så det är nog dags att kolla upp det nu.


En annan händelse imorrn är att Bobbo ska göra ett andra försök till uppkörning men denna gången ska han då inte ha nån elev brevid sig som ska utbilda sig...dessutom har de kostanterat att det var ingen rätt bedömning han fick från början så han skulle egentligen överklagat för han gjorde rätt på alla....trist när man hamnar i kläm och samtidigt vill vara snäll och ställa upp för den som skulle utbilda sig...men men nya tag och jag håller tummarna imorrn...




För övrigt... känner jag att livet går vidare så även tankar på vissa saker...




 

  

Over And Out//Divan




Av Åberg - 19 september 2012 09:11

 

Det var ett tag sedan jag var här...


Hösten är runt hörnan nu och vinden blir allt kyligare. Kvällarna är mysiga när regnet utanför piskar fönsterna, då sitter man säkert under en filt och myser med tända ljus en kopp te och en härlig bok. Är inte det livet så vet jag inte.


Just nu har jag läst ut boken "Alltid DU med Pernilla Alm", den var svår att släppa ifrån sig och det var med tårar i ögonen som jag läste de sista raderna....Jag kunde inte låta bli att skriva privat till henne och berätta min "story", hon tyckte det var uppskattande och det var kul att hon svarade. Hon skrev en hel del till mig så jag tänkte jag skulle svara henne idag. Jag rekommenderar verkligen den boken och jag hoppas det blir en fortsättning på den boken...


 


Det är kul att kunna vara till hjälp när människor behöver en men det är inte kul att kliva in och se hur misshandlad en kille kan bli...det var vad jag fick se igår när jag anlände till en plats. Jag fick ett samtal och fick göra ett avbrott från min egen vardag men trodde aldrig att det var så pass allvarligt, för bråka kan ju alla göra mer el mindre...vi läser ofta om kvinnomisshandel i tidningarna men hur ofta läser du om att en kille få däng? Faktiskt är det så att det fortfarande känns ovanligt att höra för oss andra "vanliga" människor, man förväntar sig alltid att en kille kan försvara sig, till och med för polisen är det ovanligt...inte för alla men för en del av dom. Men det är vanligare än vad du tror och bör även det liksom det andra, lyftas fram. Att ge någon en lusing, har säkert alla gjort nångång men att misshandla den man älskar el har älskat.......???


Nåja det är en tråkigt ämne så vi lämnar det men dock viktigt att ha i åtanke att det inte bara är kvinnor som råkar illa ut!


 

Tur att en kopp kaffe kan få en att tänka på annat och njuta för stunden av dess smakrika känslor...

Sitter i köket och funderar över allt möjligt, jag köpte en app häromdagen som heter Polisnytt och kan bara konstatera att, vad det händer mycket runt omkring oss som vi inte får läsa i tidningen varje dag men om en gata i vår by har inbrott så kan man ju hålla ögona öppna fast nu har vi ju en egen FB sida i vår by/område och där är vi ganska bra på att uppdatera varann med olika sorters info. En sådan sida borde alla ha som bor i villa områden!

Här håller vi koll på både stora som små hyss som är gjorda av de lite mindre barnen då som fortfarande tycker det är skitkul att busa med folk, fast det kom man ju själv ihåg när man var liten, hur kul var inte det att bli jagad för att man knyckte äpple el nåt? Eller kastade ägg på någons fönster m.m Nåja sålänge det håller sig till det så...men lösa hundar har hittat hem igen, katter och försvunna grejer...Info om föreningsnytt, ett och annat inlägg om roliga saker, tips m.m Ja det är en bra sida!!! =)


Jag har lite saker att se fram emot i höst och sånt är riktigt kul men det som kommer bli mest fantastiskt är att min gamla granne och dåvarande bästa vän (ja vi gled ju ifrån varann iom flytten) kommer ner och hälsa på över en helg, fy FABIAN så kul det ska bli...usch jag kan fortfarande inte glömma den dagen då de skulle flytta, jag kan fortfarande fälla en tår över det...som jag har saknat henne och det vi hade. Och nu ätnligen ska vi ses igen!!

Fy fabian så vi ska ta igen =))


Sen ser jag fram emot lördagen på Road Hogs då jag vill lyssna på Rock Bottom Band som ska uppträda, förmodligen får man vara nykter eftersom klubben numera ligger låååångt utanför staden, annars var det ju krypavstånd innan från stan =)... men jag vet fortfarande inte om det finns någon som vill med ut dit?

Sen har vi en spakväll att se fram emot, då vi ska samlas hos finaste Elise, endast vi tjejer och ha det mys ihop hemma på hennes gård...

 


Nej om man skulle ta tag i sin bok nu, känner nog att jag skulle behöva lite huvudvärkspiller med...hm, ska nog inte tänka så mycket ;)


 

Over And Out...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards