Divalicious

Alla inlägg under augusti 2012

Av Åberg - 29 augusti 2012 10:59

  

Precis satt i mig en tallrik Musli...och funderar över vardags

bekymmer som man läser om hit och dit...

Man kan inte råda över andras beteende och man kan inte styra andra människor, var och en väljer själva hur de vill leva sitt liv man kan bara se till sitt eget oavsett hur nära man står varann. Det som händer, det händer - ett val någon annan tar och ett steg i den riktiningen som han el hon väljer av sig själv utan att kunna skylla på någon annan. Ibland får ju en del höra, ja men det var ju ditt fel...hur kan det vara någon annans fel när man tar ett steg?

Nej ta hand om ditt liv och lev det så som du vill leva det och sluta bryr sig om hur andra väljer, de får stå för sina egna konsekvenser för trots allt så har de ju VALT det själva!!!

Själv har mitt liv absolut inte alls varit en dans på rosor alltid, jag har gått igenom flera års helvete vilket gör mig till den människan jag är idag, på gott eller ont ska tilläggas. Och ibland känns det som om det aldrig skulle få lov att bli lite lugn och ro men som sagt vi väljer själva. Och jag själv kan inte styra andras liv tro mig jag har försökt en gång i tiden att få en viss person in på rätt väg men när de inte själva är mogna för det och har intresse för annat ja då finns det inte mycket annat att göra, det är bara så "synd" att de själva inte inser det och vart det barka hän i slutänden. Antingen så är man vinnaren eller förloraren i spelet, valet är enkelt!

Nåja mina intressen håller igång mitt liv och får många gånger mig själv att se positivt på livet eller ge mig nåt att se fram emot, det sporra mig...när andra gör valmöjligheter finns det givetvis ett utökat bud för mig med, som ett brev på posten utan förvarning. Men du väljer själv...

Just nu ser jag fram emot hösten här och alla träningar. Mysstunderna med böcker och mitt jobb som kallar in mig lite då och då...Det ska nog ge mig en själsligt tillfredsställelse!

Här är så lugnt och skönt hemma nu, alla sköter sig och rutinerna är igång...duktiga ungdomar som hjälper till och som sköter sitt...bara de små som behöver lite finputs på kanten så är de oxå inne i det =)...Nu när jobbeschemat är slut så har man mer tid över (tror man) men jag har inte varit iväg på så mycket mer. Men i slutet av hösten är man inbjuden till Road Hogs fest så det blir en sväng dit och lyssna på Rock Bottom som är så bra!

För övrigt är det nog mest träning jag kommer lägga tid på, det är liksom A och O för mig i mitt liv.


På tal om träning, jag hade en kompis till mig innan som hade gått ner en hel del i vikt, visserligen hade hon gjort en operation men helt plötsligt var mannen intresserad igen...haha jag hade aldrig tagit det, duger man inte innan ska han fan inget ha sen heller!!! Nää fy och dra dit pepparn växer!! Förstår inte hur hon fann sig i det?

Nej nu ska jag ta hand om mitt hem här och se om jag kan ta mig ut på en promenad med...får se vart det blir av idag, igår var jag i Stackedal och skulle ge mig på en ganska vanlig kilometer runda för mig men gick dock "vilse" och fick bara till en runda på 3,5...ja det var dåligt märkta slingor där så inte så konstigt. Men kul att gå nya rundor och inte bara den samma...eller de. Och har ni några bra tips på rundor så tar jag tacksamt emot det eller om någon vill ha sällskap på en runda så är jag inte sen med att tacka Ja.

Fick sms häromdagen om vänförfrågan IGEN...vet inte hur jag ska ställa mig till det jag har dessförinnan tackat nej till fortsatt vänskap, men denne personen ger visst inte upp och jag vet inte varför. Visst är all sorts vänskap som bryts lite synd men vissa saker måste folk förstå själva varför man bryter, nu lägger jag inte all skulden på henne utan även på den andra, snarare mer på den andra för den borde haft mer respekt men det kan denne inte stava till sedan 1800 frös ihjäl. Men ibland undrar jag hur hon själv hade reagerat om hon var jag? Skulle hon verkligen vilja ha sånna vänner tillbaks? Eller kan man verkligen lita på sånna vänner igen efter en sådan allvarlig sak? Eller är det bara en once-in-a-lifetime-grej? Ja hur ställer man sig till sånt här...?

Nåja solen lyser ute...=) och jag ser fram emot dagen...med eller utan dig ;)

 

Over And Out//Divan

Av Åberg - 24 augusti 2012 13:53


Jag kan va varm, jag kan va kall
Jag kan va allt du vill ha
Hur svårt kan de va?


Jag kan va din och stanna hela natten
Jag kan va farlig, kan ta de varligt om du vill
(Här e jag) Se mig, hör mig, rör mig
Hur svårt kan de va?
 
Jag kan va din, va värsta hjärtattacken
Klappa din katt, jag kan göra allt och lite till
(Här e jag)

Jag kan va ärlig, jag kan va härlig
Jag kan va bättre än bra



HUR SVÅRT KAN DET VA?
 
 
Underbart klämmig gammal låt...
Och bäst av ALLT...det är FREDAG
 
Skååål på er.....
 
 
 
Over And Out...//Divan
Av Åberg - 22 augusti 2012 17:04


Då vänder vi på bladet...


I hela livet får man vända blad en del blad är mer spännande än andra, vissa vill man hoppa över och vissa skulle man vilja stannat kvar vid men hur som helst så går tiden framåt oavsett vad man väljer...det finns saker vi inte styr själva och vissa styr vi eller styr gemensamt med någon annan...


Men ibland måste man inse att vissa saker bara får vara även om man egentligen vill annat...historien behöver inte alltid ha ett slut och inte alltid ett lyckligt sådant det har man ju lärt sig genom tiderna...


Jag har haft en underbar sommar där jag har fått jobba mycket vilket har varit en fröjd och nu blir man inringd lite då och då nu efteråt, sånt är kul =)) ...


Men sommaren anses väl vara över nu kan man väl säga, hösten är på g man känner det i luften...men det är mysigt med hösten, jag är faktiskt en sådan människa som gillar alla årstiderna för jag tycker att alla har sin egen lilla tjusning i det...på hösten kan man ju krypa upp i soffan och mysa under filten framför en öppen brasa och med tända ljus, gott te och en spännande bok det kan väl inte bli mer mysigt än så? Nåja.... Skogen är fin med alla sina glada färger...


 

Dallas har börjat igen på tv, ganska kul faktiskt, lite nostalgikick där juu hösten har kanske mer att se fram emot man kan ju alltid hoppas....åtminstone ska jag lära mig ett och annat och bli lite starkare över vissa saker...men nu är det dags att sluta här snart börjar ju Dallas ;)


 

Over And Out...


Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards