Divalicious

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Tidig morgon, mystid m.m.

Av Åberg - 18 juli 2012 13:11

 


Surfat rundor lite på nätet och fann folk från min egen stad som bloggade och spydde gallor....Skönt att inte bara jag använder bloggen till att få ur sig alla känslor fast det visste jag ju sedan innan, att så var ju inte fallet men ändå, det var folk från min egen stad som vräkte ur sig hit och dit. Det var om umgängesrätt, pappor, vänner, jobb etc etc...


Det är ju så för en del av oss som bloggar att här släpper vi lös känslorna, tankarna, grodorna om allt möjligt i livet medan andra som inte bloggar kanske kör med den gamla hederliga dagboken med lås på? Nåja vi är alla olika och har olika intressen och olika vägar att gå när vi mår som bäst eller som sämst.


Imorse ringde min väckarklocka trots jag hade sovmorgon - Nåja jag får skylla mig själv som inte stängde av den men resultatet blev att jag inte kunde somna om igen osså tänkte jag på att det är ju som bäst att promenera tidigt om mornarna så jag satte mig upp och kände efter och var väl inte fullt ut pigg precis men vafan tänkte jag skitsamma det är bara att bita i det sura äpplet och ta tag i sitt liv. Jodå upp kom jag och ut med men göbben fick man allt bra tjata på... Diesel var väl inte heller van vid att gå upp tidigt, ja han är ju som en tonåring... i allra bästa fall har han ETT öga öppet...men iväg kom vi =)




Det blev en väldigt mysig promenad förutom dessa flugor som susade runt en men det var inte så farligt det heller...Diesel mådde som en prins och sprang runt och nosade överallt, ett och annat spår fick han upp men vad det var vet jag inte...Väl hemma, satte vi på kaffe och det blev en stund på fejjan under tiden tills kaffet var klart. Sen ville jag ut till min hängmatta och läsa i min bok, tror minsann jag satt där ute i 10 minuter bara sen kände jag hur kallt det blev på ryggen... usch hösten är verkligen här redan, helt sjukt är det. Den där sommaren alla väntade på den kom minsann aldrig...



 

Nej det blev att sätta sig i fotöljen och läsa en stund, den stunden blev minimal för sen kom tröttheten och den har fortfarande inte släppt taget om mig ännu...seg som bara den men så är jag nog förkyld iaf och inte allergi som jag misstänkt innan...eller kanske det är en släng av båda? suckar djupt....

Hur som helst har jag slarvat med att inte lämna in nya prover till läkaren på endokrin avdelningen och jag har gått utan medicin ett tag nu, jag vet att det är korkat men jag har prioriterat fel, mycket fel ska tilläggas...jag måste skärpa mig!! Men det gör förmodligen sitt oxå...just nu har jag vräkt i mig en massa vitaminer som oxå hjälper till att styra upp vissa saker ang den låga ämnesomsättningen men det går SEGT... baaah


När jag vaknade hade jag drömt as usual... denna gången satt vi på ett tåg som helt plötsligt gick ur sin bana och hamnade på strandkanten...efter att ha åkt under vattnet. Vilken panik det var och en annan sprang runt och gjorde konstgjord andning på folk till höger och vänster och jag lyckades till och med få liv i ett barn...varje gång jag tog tag i människorna så sände jag en tanke till gud...Godegud hjälp mig rädda dom!


Igår skulle vi varit på kivik men det var så långa bilköer så vi gav upp, tror minsann vi inte missade nåt ändå utan det hör väl mer bara till att man som tradition åker dit, för övrigt är det ju ändå samma prylar vart år förutom ett o annat nytt men å andra sidan så sparade vi pengar på det...men vi åkte vidare till Cibbes syster för vi var bjudna på middag dit...


 

Nu sitter jag med en kopp välling ja jag har faktiskt aldrig slutat dricka välling ;) frukost välling är ju så gott =))...

Man står sig ganska bra på en sådan kopp med ju =)


Jag har INGEN aning om vad denna heter?


Jag tycker jag har varit så off ifrån min trädgård i sommar, det dyker upp blommor som inte fanns där förra sommaren det innebär ju att jag nog var FÖR bra på att rensa förra våren, nåja jag lär mig väl ;) haha låter som jag var en nybörjare fast jag inte är det men vi köpte ju hus med färdiga rabatter så när vi flyttade in så var det ju september så en hel del hade ju blommat ut då men iaf så nu ser man ju vad som växer hejvilt...å andra sidan var det meningen att vi denna våren skulle ha plockat bort alla växter för vi skulle inte ha några rabatter bara nån enstaka men det arbetet ligger vilande just nu...som mycket av allt det andra...energi och tid och pengar krävs.


Nej nu ska jag avsluta för denna gången....sitter forfarande och njuter av min välling ;)

Och nu lämnar jag er....dags för att inta duschen och vara redo för ännu ett nytt jobbepass...


 

Over And Out


 
 
Ingen bild

Neta

18 juli 2012 18:33

oavsett vad de är för blomma så var den vacker och annorlunda =) Har ju oxå nått som växer hos mej som INGEN vet vad det är... får alla möjliga förslag så bara o vänta o se vad det blir hehe.. :)
Saknar dej! stor kram <3<3

Åberg

18 juli 2012 23:14

Ja den är verkligen vacker nån palmlilja kanske med tanke på dess blad? Ja man möter tydligen på mycket spännande grejer i trädgården haha....

Saknar dej mä massa kramizar tillbaks sötaste

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åberg - 30 oktober 2013 11:00

  Min fina höstbild   Vintertiden är här så det förslår, en helt upp och nedvänd värld hamnade min vardag i, för många timmar åt ena hållet och för få åt andra men trots det ändå pigg? Skum känsla!   Ikväll blir det gymmet igen med Lena och e...

Av Åberg - 18 september 2013 09:15

  OJ sommaren är över och hösten är här, vad fort det gick men det har varit en helt underbar sommar så man ska inte klaga, den bästa på länge. En hel del har man hunnit med i sommar men min fokus har legat på träning, jobb och ungar. Man har inte...

Av Åberg - 19 maj 2013 09:51

  ...solen på g upp imorse då man kom hem igen =) Godmorgon... Det är segt idag, jag var hemma vid 4 tiden och vaknade upp av att jag trodde huset skulle ramla... Jisses vad det small ?...det var värsta åskvädret där ute! Igår blev...

Av Åberg - 12 maj 2013 20:36

    Det var längesedan jag var här, blir inte så ofta när man har så mycket omkring sig, speciellt nu när den ljuva vårtiden är här....allt grönskar omkring en, inte bara naturen utan kärlek med och det känns så fantastiskt mysigt.   Jag har...

Av Åberg - 14 mars 2013 09:01

  Det har gått en tid nu, en tid av analyseringar och ett plus ett, vilket innebär att jag backar och jag tror jag gör rätt...min magkänsla säger en del och den ska man lyssna på den är till 99% sann. En gammal f.d vän till mig var ganska bestämd ...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards