Divalicious

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Men jag har bara regn hos mig...

Av Åberg - 12 juli 2012 18:25

 


Nåja det spelar ju faktiskt ingen roll alls vad jag skriver, om jag så skriver att jorden är

rund så är den lika förbannat platt eller vice versa…Allting är en tolkningsfråga!

Allt hänger på HUR andra tolkar det du skriver och mycket på hur de själva mår också,

det behöver inte ens handla om dig ex du som läser detta just nu…

men folk tar det åt sig ändå, om de står i liknande situationer i just denna läsandets stund.

Eller som jag nu?


Det kan vara någon du känner, det kan vara någon du absolut inte känner,

det kan handla om en kille men det är ändå kvinnan som tar det åt sig…

Ord kan låta annorlunda när du tänker dom i huvet men ser annorlunda ut på pappret…

allt är tolkningsbart, det handlar bara om vad du VILL det ska låta som.

Ditt sinnestillstånd för tillfället styr mångt och mycket!

Men visst är det trist sen att få det feltolkat, men det är ”maktens” ord…

ljudet finns inte där så du kan ju få vilken jävla mening som helst att låta som fan kan gråta,

fast det inte var det som var menat.


Ibland är det lättare att skriva ner saker, en del har lättare genom att skriva av

sig precis som man gjorde förr via en dagbok men du kunde inte bolla över dina tankar

…eller jo, det kunde man väl

om du nu ville att någon skulle läsa den dagboken förstås…


Jag minns när bloggandet började…jag var med i svängen och tyckte det var väldigt kul,

jag fick mycket respons på det jag tänkte, tips och råd av helt okända folk.

Det var hur populärt som helst! Jag bloggade nog i 7 år, gissa om jag skrev mycket?

Men det var inte ofta jag råkade utför feltolkningar, tur är väl det förstås

men när man väl gör det så vet man inte hur man ska gå tillväga riktigt

med att försöka förklara det tillrätta…jag vet inte om det är pga av att

man bara bestämt sig för det som man tyckte det lät som i början

eller om det var för att man inte tycker det finns andra sätt att tolka det för eller bara för att…

kanske inte det sistnämnda men det finns ju alla vägar att

välja på som det finns att tolka det på….


Jag har sedan jag lärde mig att läsa och skriva, älskat att skriva…

jag skrev ner dikter, om artister, sånger, ja allt som jag fann roligt att skriva om…

och det skulle se snyggt ut på pappret…sen var det kul att skriva brev till sina kompisar

eller kärleksbrev som bodde en bit ifrån. Man kom på ganska humoristiska saker ibland med

breven som en enkel liten .<--prick) som skulle föreställa ett titthål för nyfikna när man

hade klistrat igen kurveret.  Ja det fanns mycket hitte på….


Jag själv har alltid haft lättare för att uttrycka mig genom att skriva fast de

senaste två åren har jag inte bloggat så mycket. Andra saker kom in i mitt

liv som styrde mig åt olika håll, en del trista håll som tog upp all positiv

energi som jag i grunden egentligen har. Men det har inte blivit så mycket

av den varan men det blir väl så efter allt man går igenom,

man kan väl inte alltid vara på topp förstås och än är det inte kört.


Jag har alltid varit stark, alltid ska ordagrant bemärkas men även jag har fallit,

de senaste 14 åren i mitt liv har varit mest negativt och ÄNDÅ har jag behållit modet uppe,

åtminstone utåt sett men det är väl så att efterhand som du går igenom saker så blir

du antagligen starkare. Men även om jag har fått beröm för min styrka

många många gånger så känner jag inte av den själv…och

sällan har jag känt bena vika sig under mig.

Och jag brukar inte falla….


Man präglas av livet man går igenom, av vännerna man lär känna, av arbetet, av samhället och av dina närmaste….men det är de saker du möter mest i livet som gör dig till den du är…

Ibland tror man sig känna folk, ibland så tror man att man känner folk

utifrån hur man själv är, det hade ju underlättat om det hade stämt…

men ibland blir man besviken och ibland blir man RIKTIGT besviken…

den senaste tiden betonar jag det sistnämnda.

Nog för att man gör sina misstag här i livet och alla gör vi dom --->ALLA, ingen kommer undan,

en del gör samma misstag fler gånger en del gör olika från gång till gång men vi lär

oss nåt av dem, varje fall mestadels.

Ibland kan misstagen vara så stora men de behöver inte vara medvetet för en själv,

ibland händer det saker utan att man ens vet om det. Och när man i det läget får

veta vad man gjort, då kan jag säga att då mår man inte så bra.



  Under en längre tid mådde jag skit, jag visste inte hur jag skulle göra eller hur

jag skulle kunna få ”allt” ogjort..allt är väl kanske att ta i, en sak

var det ju men för mig blev det mycket…jag visste bara att jag mådde på

ren svenska, skit. Det fanns andra människor runt mig som ville hjälpa mig

tolka saker kanske en del för att få mig att må lite bättre, kanske en del för att

leda in mig på rätt väg och en del för att kanske skada mig ännu mer,

men även det sista är en tolkningsfråga.


Går man in och läser min blogg med en negativ inställning, ja då blir den negativ eller vice versa…

Visst råkar man utför negativa saker som man vill få ur sig och skriva om,

som det är precis lika naturligt att skriva om, som det är med positiva

saker som hänt i ens liv. Ex Jag VANN!!?


I början av bloggeriet gjorde man sina tabbar, tabbar man inte gör om idag ex

som att skriva någons namn i sin blogg, men det fick man påläst om ganska

så snabbt….det var ju inte som när man skrev dagboken,

då kunde man vräka ur sig till höger och vänster för

ingen jäkel skulle ju läsa den,

man hade ju till och med lås på den.


Oavsett vad så är man ingen dålig människa för att man har gjort misstag eller blivit förd

bakom ljuset, det händer alla någongång och jag försöker peppa mig själv

just nu även om sängen är den mest lockande och med täcket över huvudet…

min nya syn på livet är att de jag inte känner är idioter tills motsatsen

bevisar, så är risken mindre att jag råkar utför mer skit än jag gjort hitintills.

Och med det innebär det inte att jag kommer vara otrevlig men jag kommer

ha svårt att lita på människor framöver menar jag…Min hund litar jag mest på!!


Men även om jag inte känner mig speciellt stark nu så är jag trots allt ändå stark

för att jag vågar erkänna mina misstag och mina felbedömningar, jag våga erkänna att

jag har haft fel och att jag står för det, så ingen ska kunna säga att jag inte står

för vad jag säger eller gör, för DET gör jag sen att det visade sig att jag hade fel…

tja nångång är ni också där om ni inte redan varit där så kan jag säga att det är

svårt att komma undan….men jag är tillräckligt stark att kunna be om

ursäkt och erkänna mina brister och fel. Är du det?


Nej livet är för kort därför ska man ta till vara på det istället men det har gett

mig en helomvändning och det kommer ta tid att vänja sig av med det man var

van vid innan att byta väg gör man inte i ett nafs men jag lär ju aldrig mer

gå den jag har gått på i så många år mer…


Jag hoppas verkligen att denna blogg inte feltolkas fast det vore ju dumt att

önska för det finns alltid nåt som inte passar nån, jag kan ju inte skriva efter

var och en, jag måste ju få lov att uttrycka mig via mig bara och inte efter

vad andra tycker för trots allt så handlar ju bloggen om mitt liv... 


 


Jag känner att jag vill backa tillbaka lite längre ifrån än vanligt…

om jag så ska stå ensam vilket jag redan är i dessa tankar och stundtals...

finns så många falska människor där ute kvinnor som män

så det förslår...jag ryser av bara tanken på dom.


Over And Out...Divan



 
 
Ingen bild

anette

12 juli 2012 19:01

Känner igen mycket...
Är man öppen är man FÖR öppen
Säger man inget så undrar folk vad som hänt...
Inte lätt att vara alla till lags och det kan man inte.
kram


Åberg

13 juli 2012 00:17

Ja det kommer alltid finnas andra som kommer att tala om för dig hur kass du är....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åberg - 30 oktober 2013 11:00

  Min fina höstbild   Vintertiden är här så det förslår, en helt upp och nedvänd värld hamnade min vardag i, för många timmar åt ena hållet och för få åt andra men trots det ändå pigg? Skum känsla!   Ikväll blir det gymmet igen med Lena och e...

Av Åberg - 18 september 2013 09:15

  OJ sommaren är över och hösten är här, vad fort det gick men det har varit en helt underbar sommar så man ska inte klaga, den bästa på länge. En hel del har man hunnit med i sommar men min fokus har legat på träning, jobb och ungar. Man har inte...

Av Åberg - 19 maj 2013 09:51

  ...solen på g upp imorse då man kom hem igen =) Godmorgon... Det är segt idag, jag var hemma vid 4 tiden och vaknade upp av att jag trodde huset skulle ramla... Jisses vad det small ?...det var värsta åskvädret där ute! Igår blev...

Av Åberg - 12 maj 2013 20:36

    Det var längesedan jag var här, blir inte så ofta när man har så mycket omkring sig, speciellt nu när den ljuva vårtiden är här....allt grönskar omkring en, inte bara naturen utan kärlek med och det känns så fantastiskt mysigt.   Jag har...

Av Åberg - 14 mars 2013 09:01

  Det har gått en tid nu, en tid av analyseringar och ett plus ett, vilket innebär att jag backar och jag tror jag gör rätt...min magkänsla säger en del och den ska man lyssna på den är till 99% sann. En gammal f.d vän till mig var ganska bestämd ...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards