Divalicious

Alla inlägg under juli 2012

Av Åberg - 29 juli 2012 12:35

 

Kommer hem helt desperat, jobbat som Faaaaaan.....ser hur skiten ligger...


SÅ det var bara att ta tag i dammningen igår efter första jobbepasset, bädda rent m.m Kan man bli annat än förbannad? Svetten lackade minst sagt i den värmen och tvätten blev oxå omhändertagen. På flyget till Malaysia sitter göbben på första klass och har det bra...vissa sliter mindre ;O


Twinsen fick vara hos Farmor och Farfar igår, det var ju bra så jag fick lite lugn och ro...delade turer en hel helg och en jobbevecka, säger lite...;) Idag när jag kom hem från mitt första jobbepass så tog jag golven och nu har jag ca tre timmar kvar innan mitt sista jobbepass för idag är avklarat...imorrn ska jag inte göra ETT skit och det ska jag verkligen njuta av...


Innan i veckan begav vi oss till Helsingborg för att se Loreens ända spelning i skåne...jag och Eva fick egentid ihop och det är ju alltid så trevligt   kom hem vid 2 tiden på natten och sen upp och jobba igen klockan 07.30...slit och släp men kul var det!!


Nej nu ska jag till rusta för att köpa en tvättkorg och regnar gör det ute med =(....



 


Over And Out

Av Åberg - 18 juli 2012 13:11

 


Surfat rundor lite på nätet och fann folk från min egen stad som bloggade och spydde gallor....Skönt att inte bara jag använder bloggen till att få ur sig alla känslor fast det visste jag ju sedan innan, att så var ju inte fallet men ändå, det var folk från min egen stad som vräkte ur sig hit och dit. Det var om umgängesrätt, pappor, vänner, jobb etc etc...


Det är ju så för en del av oss som bloggar att här släpper vi lös känslorna, tankarna, grodorna om allt möjligt i livet medan andra som inte bloggar kanske kör med den gamla hederliga dagboken med lås på? Nåja vi är alla olika och har olika intressen och olika vägar att gå när vi mår som bäst eller som sämst.


Imorse ringde min väckarklocka trots jag hade sovmorgon - Nåja jag får skylla mig själv som inte stängde av den men resultatet blev att jag inte kunde somna om igen osså tänkte jag på att det är ju som bäst att promenera tidigt om mornarna så jag satte mig upp och kände efter och var väl inte fullt ut pigg precis men vafan tänkte jag skitsamma det är bara att bita i det sura äpplet och ta tag i sitt liv. Jodå upp kom jag och ut med men göbben fick man allt bra tjata på... Diesel var väl inte heller van vid att gå upp tidigt, ja han är ju som en tonåring... i allra bästa fall har han ETT öga öppet...men iväg kom vi =)




Det blev en väldigt mysig promenad förutom dessa flugor som susade runt en men det var inte så farligt det heller...Diesel mådde som en prins och sprang runt och nosade överallt, ett och annat spår fick han upp men vad det var vet jag inte...Väl hemma, satte vi på kaffe och det blev en stund på fejjan under tiden tills kaffet var klart. Sen ville jag ut till min hängmatta och läsa i min bok, tror minsann jag satt där ute i 10 minuter bara sen kände jag hur kallt det blev på ryggen... usch hösten är verkligen här redan, helt sjukt är det. Den där sommaren alla väntade på den kom minsann aldrig...



 

Nej det blev att sätta sig i fotöljen och läsa en stund, den stunden blev minimal för sen kom tröttheten och den har fortfarande inte släppt taget om mig ännu...seg som bara den men så är jag nog förkyld iaf och inte allergi som jag misstänkt innan...eller kanske det är en släng av båda? suckar djupt....

Hur som helst har jag slarvat med att inte lämna in nya prover till läkaren på endokrin avdelningen och jag har gått utan medicin ett tag nu, jag vet att det är korkat men jag har prioriterat fel, mycket fel ska tilläggas...jag måste skärpa mig!! Men det gör förmodligen sitt oxå...just nu har jag vräkt i mig en massa vitaminer som oxå hjälper till att styra upp vissa saker ang den låga ämnesomsättningen men det går SEGT... baaah


När jag vaknade hade jag drömt as usual... denna gången satt vi på ett tåg som helt plötsligt gick ur sin bana och hamnade på strandkanten...efter att ha åkt under vattnet. Vilken panik det var och en annan sprang runt och gjorde konstgjord andning på folk till höger och vänster och jag lyckades till och med få liv i ett barn...varje gång jag tog tag i människorna så sände jag en tanke till gud...Godegud hjälp mig rädda dom!


Igår skulle vi varit på kivik men det var så långa bilköer så vi gav upp, tror minsann vi inte missade nåt ändå utan det hör väl mer bara till att man som tradition åker dit, för övrigt är det ju ändå samma prylar vart år förutom ett o annat nytt men å andra sidan så sparade vi pengar på det...men vi åkte vidare till Cibbes syster för vi var bjudna på middag dit...


 

Nu sitter jag med en kopp välling ja jag har faktiskt aldrig slutat dricka välling ;) frukost välling är ju så gott =))...

Man står sig ganska bra på en sådan kopp med ju =)


Jag har INGEN aning om vad denna heter?


Jag tycker jag har varit så off ifrån min trädgård i sommar, det dyker upp blommor som inte fanns där förra sommaren det innebär ju att jag nog var FÖR bra på att rensa förra våren, nåja jag lär mig väl ;) haha låter som jag var en nybörjare fast jag inte är det men vi köpte ju hus med färdiga rabatter så när vi flyttade in så var det ju september så en hel del hade ju blommat ut då men iaf så nu ser man ju vad som växer hejvilt...å andra sidan var det meningen att vi denna våren skulle ha plockat bort alla växter för vi skulle inte ha några rabatter bara nån enstaka men det arbetet ligger vilande just nu...som mycket av allt det andra...energi och tid och pengar krävs.


Nej nu ska jag avsluta för denna gången....sitter forfarande och njuter av min välling ;)

Och nu lämnar jag er....dags för att inta duschen och vara redo för ännu ett nytt jobbepass...


 

Over And Out


Av Åberg - 15 juli 2012 22:44



Nu får man lite ledigt igen efter att ha jobbat delade turer i två dagar...

det känns minsann ikväll...inte så konstigt eftersom i fredags natt var jag ju hemma 02.30

vi hade ju passat på att bege oss till Liseberg då jag inte jobbade men skulle allt

bra upp på morgonen 06.30 och köra en delad tur med så det blev inte

så mycket sömn just den natten...


Tjejligan ;)

 

Idag på morgonen kände jag av början till hösten, det var kallt men ändå mysigt,

jag är ju sådan att jag gillar ju alla årstiderna men denna sommaren har gjort mig

besviken...riktigt besviken. Jag tror minsann det är den sämsta någonsin   


 


Men jag har planerat in pysselkvällar så jag tänkte starta ett gäng

tjejer där vi träffas en gång i veckan el var 14:de dag och turas om att vara hos varann.

Då ska det pysslas och var och en gör sitt pyssel, virka, sticka, göra

smycken eller göra egna makraméarmband.


Jag och Sandra tänkte starta det här hemma först sen får vi se om vi får ihop

några som är intresserade att vilja pyssla ihop =) men jag ser fram emot dessa dagarna.


Jag är så glad vid mitt jobb, det är så roligt att jobba när man är omtyckt av

både kunder och personal, jag trivs som fisken i vattnet änsålänge...


 

(nåt liknande detta)

   

På dagarna drömmer jag om att fixa i min trädgård men jag tycker jag kommer

inte så långt där...jag ser hur andra har det när jag jobbar och får mina idéer men nu vill

vi bara ha bort alla häckar här, de samlar på sig en massa fästingar, spindlar o skit.

Så på framsidan ska det byggas och muras upp ett staket istället men jag har inte

fått bilden klar ännu i huvudet på hur jag vill ha det....sånt tar tiiiiid.

Men tydligen så ska vi fortsätta med altan ända fram till framsidan, ja göbben

har ju fått en del idéer han med och inte bara sitta vid datorn ;).

Imorgon ska jag bara ta det lugnt men ändå inte, för jag ska planera in lite träning...

antagligen blir det en promenad bara men dock lång. Vi får väl se vart det slutar och

vart den går hän =). Jag skulle så gärna vilja ut till syster med och se när

hon myser med sin häst =)), ja hon har blivit med häst =)

Nej nu ska jag in i duschen och sen på med jamas och den här drinken gin & tonic jag fick av

göbben den gick på direkt...kan nog vara så att det är dags att nana snart efter

några hektiska dagar...


För övrigt....Tja...? Jag vet inte faktiskt, jag är nog ganska off

på vissa plan men man måste ju se framåt nånstans kommer det

säkert att gå bra igen...


Over And Out...




Av Åberg - 12 juli 2012 18:25

 


Nåja det spelar ju faktiskt ingen roll alls vad jag skriver, om jag så skriver att jorden är

rund så är den lika förbannat platt eller vice versa…Allting är en tolkningsfråga!

Allt hänger på HUR andra tolkar det du skriver och mycket på hur de själva mår också,

det behöver inte ens handla om dig ex du som läser detta just nu…

men folk tar det åt sig ändå, om de står i liknande situationer i just denna läsandets stund.

Eller som jag nu?


Det kan vara någon du känner, det kan vara någon du absolut inte känner,

det kan handla om en kille men det är ändå kvinnan som tar det åt sig…

Ord kan låta annorlunda när du tänker dom i huvet men ser annorlunda ut på pappret…

allt är tolkningsbart, det handlar bara om vad du VILL det ska låta som.

Ditt sinnestillstånd för tillfället styr mångt och mycket!

Men visst är det trist sen att få det feltolkat, men det är ”maktens” ord…

ljudet finns inte där så du kan ju få vilken jävla mening som helst att låta som fan kan gråta,

fast det inte var det som var menat.


Ibland är det lättare att skriva ner saker, en del har lättare genom att skriva av

sig precis som man gjorde förr via en dagbok men du kunde inte bolla över dina tankar

…eller jo, det kunde man väl

om du nu ville att någon skulle läsa den dagboken förstås…


Jag minns när bloggandet började…jag var med i svängen och tyckte det var väldigt kul,

jag fick mycket respons på det jag tänkte, tips och råd av helt okända folk.

Det var hur populärt som helst! Jag bloggade nog i 7 år, gissa om jag skrev mycket?

Men det var inte ofta jag råkade utför feltolkningar, tur är väl det förstås

men när man väl gör det så vet man inte hur man ska gå tillväga riktigt

med att försöka förklara det tillrätta…jag vet inte om det är pga av att

man bara bestämt sig för det som man tyckte det lät som i början

eller om det var för att man inte tycker det finns andra sätt att tolka det för eller bara för att…

kanske inte det sistnämnda men det finns ju alla vägar att

välja på som det finns att tolka det på….


Jag har sedan jag lärde mig att läsa och skriva, älskat att skriva…

jag skrev ner dikter, om artister, sånger, ja allt som jag fann roligt att skriva om…

och det skulle se snyggt ut på pappret…sen var det kul att skriva brev till sina kompisar

eller kärleksbrev som bodde en bit ifrån. Man kom på ganska humoristiska saker ibland med

breven som en enkel liten .<--prick) som skulle föreställa ett titthål för nyfikna när man

hade klistrat igen kurveret.  Ja det fanns mycket hitte på….


Jag själv har alltid haft lättare för att uttrycka mig genom att skriva fast de

senaste två åren har jag inte bloggat så mycket. Andra saker kom in i mitt

liv som styrde mig åt olika håll, en del trista håll som tog upp all positiv

energi som jag i grunden egentligen har. Men det har inte blivit så mycket

av den varan men det blir väl så efter allt man går igenom,

man kan väl inte alltid vara på topp förstås och än är det inte kört.


Jag har alltid varit stark, alltid ska ordagrant bemärkas men även jag har fallit,

de senaste 14 åren i mitt liv har varit mest negativt och ÄNDÅ har jag behållit modet uppe,

åtminstone utåt sett men det är väl så att efterhand som du går igenom saker så blir

du antagligen starkare. Men även om jag har fått beröm för min styrka

många många gånger så känner jag inte av den själv…och

sällan har jag känt bena vika sig under mig.

Och jag brukar inte falla….


Man präglas av livet man går igenom, av vännerna man lär känna, av arbetet, av samhället och av dina närmaste….men det är de saker du möter mest i livet som gör dig till den du är…

Ibland tror man sig känna folk, ibland så tror man att man känner folk

utifrån hur man själv är, det hade ju underlättat om det hade stämt…

men ibland blir man besviken och ibland blir man RIKTIGT besviken…

den senaste tiden betonar jag det sistnämnda.

Nog för att man gör sina misstag här i livet och alla gör vi dom --->ALLA, ingen kommer undan,

en del gör samma misstag fler gånger en del gör olika från gång till gång men vi lär

oss nåt av dem, varje fall mestadels.

Ibland kan misstagen vara så stora men de behöver inte vara medvetet för en själv,

ibland händer det saker utan att man ens vet om det. Och när man i det läget får

veta vad man gjort, då kan jag säga att då mår man inte så bra.



  Under en längre tid mådde jag skit, jag visste inte hur jag skulle göra eller hur

jag skulle kunna få ”allt” ogjort..allt är väl kanske att ta i, en sak

var det ju men för mig blev det mycket…jag visste bara att jag mådde på

ren svenska, skit. Det fanns andra människor runt mig som ville hjälpa mig

tolka saker kanske en del för att få mig att må lite bättre, kanske en del för att

leda in mig på rätt väg och en del för att kanske skada mig ännu mer,

men även det sista är en tolkningsfråga.


Går man in och läser min blogg med en negativ inställning, ja då blir den negativ eller vice versa…

Visst råkar man utför negativa saker som man vill få ur sig och skriva om,

som det är precis lika naturligt att skriva om, som det är med positiva

saker som hänt i ens liv. Ex Jag VANN!!?


I början av bloggeriet gjorde man sina tabbar, tabbar man inte gör om idag ex

som att skriva någons namn i sin blogg, men det fick man påläst om ganska

så snabbt….det var ju inte som när man skrev dagboken,

då kunde man vräka ur sig till höger och vänster för

ingen jäkel skulle ju läsa den,

man hade ju till och med lås på den.


Oavsett vad så är man ingen dålig människa för att man har gjort misstag eller blivit förd

bakom ljuset, det händer alla någongång och jag försöker peppa mig själv

just nu även om sängen är den mest lockande och med täcket över huvudet…

min nya syn på livet är att de jag inte känner är idioter tills motsatsen

bevisar, så är risken mindre att jag råkar utför mer skit än jag gjort hitintills.

Och med det innebär det inte att jag kommer vara otrevlig men jag kommer

ha svårt att lita på människor framöver menar jag…Min hund litar jag mest på!!


Men även om jag inte känner mig speciellt stark nu så är jag trots allt ändå stark

för att jag vågar erkänna mina misstag och mina felbedömningar, jag våga erkänna att

jag har haft fel och att jag står för det, så ingen ska kunna säga att jag inte står

för vad jag säger eller gör, för DET gör jag sen att det visade sig att jag hade fel…

tja nångång är ni också där om ni inte redan varit där så kan jag säga att det är

svårt att komma undan….men jag är tillräckligt stark att kunna be om

ursäkt och erkänna mina brister och fel. Är du det?


Nej livet är för kort därför ska man ta till vara på det istället men det har gett

mig en helomvändning och det kommer ta tid att vänja sig av med det man var

van vid innan att byta väg gör man inte i ett nafs men jag lär ju aldrig mer

gå den jag har gått på i så många år mer…


Jag hoppas verkligen att denna blogg inte feltolkas fast det vore ju dumt att

önska för det finns alltid nåt som inte passar nån, jag kan ju inte skriva efter

var och en, jag måste ju få lov att uttrycka mig via mig bara och inte efter

vad andra tycker för trots allt så handlar ju bloggen om mitt liv... 


 


Jag känner att jag vill backa tillbaka lite längre ifrån än vanligt…

om jag så ska stå ensam vilket jag redan är i dessa tankar och stundtals...

finns så många falska människor där ute kvinnor som män

så det förslår...jag ryser av bara tanken på dom.


Over And Out...Divan



Av Åberg - 5 juli 2012 09:16

    

Dagen är här som vi sett fram emot länge jag och mina tjejer....

Idag ska vi till Killebom och släppa loss lite och vi är inbjudna till Roger på förfest sen ska vi ner och göra stan. Så kul det ska bli!

    

Jag har oxå haft underbara dagar med mina vänner som stannat över, vi har grillat haft utfärder som gett oss minst sagt UPPLEVELSER haha ja herregud som folk kan beter sig ibland...en kille stod och tvättade sig vid strandkanten och tvättade sig läääääänge och väl i underlivet när vi kom och samtidigt tittade på oss och det såg inte ut som en seriös tvätt...vi bara OMG!!! Det blev några fina bilder med =)

  

 

Snart ska jag lämna mina kids till min söta vän Neta, ja hon är ju merän en vän hon tillhör ju mitt LIV...hon och twinsen ska ner till Malmö och hälsa på sina gamla kompisar så jag ska köra dom till stationen om en liten stund...sen ska jag städa bilen lite och sen in i duschen fixa till mig och ha en liten egentid för mig själv där...

Fåglarna håller ett jäkla liv där ute på baksidan av trädgården så fort Riittii kommer ut kacklar de, känns som om de ropar på en -kom och hämta din katt... fast Riittii sitter bara där ute och glor på dom haha Ja de har väl ungar i buskarna förmodligen...men jag ska nog hålla koll på min katt =) (tror ärligt att hon inte är intresserad)...

Nej nu är det dags att få fart på kidsen här och för mig att klä på mig, precis intagit morgonkaffet och njutit en stund av tystnaden tills fårglarna började förstås....

Ha det bra alla nu!!!

 

Over And Out


Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards