Divalicious

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Väderleksgubbar/dottern/Macramé m.m.

Av Åberg - 25 juni 2012 09:13



Godmorgon...snart är juni månad slut och min stora fis flyttar snart hem igen.

Imorse då man vaknade vart det sol ute, det kändes positivt men den känslan

försvann ganska snabbt igen, man visste ju vad som komma skulle.

Suckar djupt...enligt väderleksgubbarna kan de inte svara på hur sommaren

blir efter vad man har läst sig till...det känns ju inte precis så positivt det heller

...men men tur man jobbar denna sommaren en hel del...

mindre kul för de som har sommarlov som mina twins tjejer har =(


Igår började jag på min nya bok om Madeleine som försvann 2007 från

sina föräldrar på deras semester. Bara genom att köpa deras bok så bidrar

du med pengar till fortsatt letande efter Madeliene och genast

tänker jag att jag har gjort en bra gärning och det känns bra.

Hoppas verkligen denna gåta blir löst på ett el annat sätt.


Nu idag ska jag in till staden och köpa lite trådar till Macramé armband – eller fotlänk

som jag vill göra, tänkte fixa nån i lite glada sommarfärger...såhär kan det se ut:


 

Det ska bli spännande att pyssla lite med sånt här, vi var ju några som pratade

om att starta pysselkvällar nu fram till hösten så det tycker jag ska bli kul.

Men jag tjuvstarta lite, jag funderar även på att inhandla lite pärlor

och pyssla med själv med...ny hobby, tja varför inte testa nåt nytt?


Här är det jag som Styr...  

 

Jag ser att det är väldigt många som är inne och besöker min blogg,

men vissa får ju googla fram mig numera och inte gå via facebook,

jag beslutade mig för att stänga porten som gick via min facebook

för denna människan som hållt på hela vintern och våren med sin negativa klang.

Ibland undrar man vad de får ut av det? Men vissa är väl bara som

de är men nu är denne människa borta från mitt liv, jag har så mycket annat

fint att lägga energi på än att grubbla och vakna upp för o se de

"fina" kommentarer el annat trams som förekom på fbsidan

mellan varven...men men vissa har verkligen inget annat för sig...men jag har fått

bekräftat av andra att jag gjorde ett bra val, tydligen är denne

människan inte så ärlig och snäll av sig som det ser ut att vara

...Vända kappan efter vinden typen, var vad som har framkommit.

*POFF*...bort med sånna!


Igår städade jag undan lite här hemma, dammade av igen ;)  m.m

Idag blir det nog mestadels tvätt men en utflykt vill jag hinna med så

det får väl bli en promenad känner jag, det har inte blivit så mycket

av den varan den sista tiden men trots det så har jag minsann

minskat runt midjan iaf och det får man vara glad för...  


Nej nu ska jag ut härifrån och avsluta med dagens

citat som vanligt och idag tycker jag den säger allt!


 


Over And Out

 
 
Ingen bild

sanne

25 juni 2012 11:02

Du de där pyssel kvällarna ser jag fram emot,precis sådana armband jag vill göra...ovanligt kul!!!
Hoppas du får en härlig dag...
Synes och höres snart...pussen och kramen <3

Åberg

26 juni 2012 21:43

Japp jag ser verkligen fram emot att ha sånna pysselkvällar så kul juuu finns säkert många som vill vara med o komma lite hemifrån samtidigt från vardagen lite i trevligt sällskap...alla behöver ju inte pyssla med samma om man inte vill man kan hålla på med eget pyssel oxå =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åberg - 30 oktober 2013 11:00

  Min fina höstbild   Vintertiden är här så det förslår, en helt upp och nedvänd värld hamnade min vardag i, för många timmar åt ena hållet och för få åt andra men trots det ändå pigg? Skum känsla!   Ikväll blir det gymmet igen med Lena och e...

Av Åberg - 18 september 2013 09:15

  OJ sommaren är över och hösten är här, vad fort det gick men det har varit en helt underbar sommar så man ska inte klaga, den bästa på länge. En hel del har man hunnit med i sommar men min fokus har legat på träning, jobb och ungar. Man har inte...

Av Åberg - 19 maj 2013 09:51

  ...solen på g upp imorse då man kom hem igen =) Godmorgon... Det är segt idag, jag var hemma vid 4 tiden och vaknade upp av att jag trodde huset skulle ramla... Jisses vad det small ?...det var värsta åskvädret där ute! Igår blev...

Av Åberg - 12 maj 2013 20:36

    Det var längesedan jag var här, blir inte så ofta när man har så mycket omkring sig, speciellt nu när den ljuva vårtiden är här....allt grönskar omkring en, inte bara naturen utan kärlek med och det känns så fantastiskt mysigt.   Jag har...

Av Åberg - 14 mars 2013 09:01

  Det har gått en tid nu, en tid av analyseringar och ett plus ett, vilket innebär att jag backar och jag tror jag gör rätt...min magkänsla säger en del och den ska man lyssna på den är till 99% sann. En gammal f.d vän till mig var ganska bestämd ...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards