Divalicious

Alla inlägg under maj 2012

Av Åberg - 16 maj 2012 19:50

  (kändes som om hela kroppen var full av knivar inatt)


Vaknade inatt och trodde livet var kört, aldrig sett så mycket blod och dessa smärtor var hemska. Man undrar vad allt kommer ifrån... i måndags åkte jag in och fick min första piller efter att ha varit och lämnat prover och fått det fastställt att det redan hade skett ett missfall, tur i oturen kan man ju säga. Och idag fick jag de sista pillerna som skulle in vaginalt...men först fick jag svälja en massa smärtlindrande piller och de gjorde sitt... men nån fart på det hela fick jag inte, inte i första hand precis, skulle det hända mer?... men jo det gjorde det men jag kan inte jämföra det med det som skedde inatt, både smärtor och mängden var så enorm så förmodligen så kom det värsta redan då.


Neta var med mig, min andra hälft kan man säga, tur man har vänner som följer med en och håller en i handen när ingen annan speciell gör det ;)  Och vi hade världens underbaraste barnmorksa idag, Ingrid hette hon, helt kanon!

Imorse trodde jag att jag skulle smälla av, jag fick en sådan dum fråga som var värt en käftsmäll. Så chockad jag blev!! Nåja jag borde inte vara förvånad.


Eva var snäll som ställde upp och hämtade mina twins på skolan och körningen hem för min del gick bra, jag tog inte alla pillerna plus att det hade gått ur kroppen det mesta men nu när jag kom hem så fick jag allt ta fler, för under tiden som jag var på g hem så kom värkarna igen men jag körde inte bara bilen hem utan jag körde profylax oxå på vägen hem ;)


Nu ikväll känns det mildrare än sålänge - peppar peppar...men jag hoppas det är s.k över nu med det värsta...


Nu ikväll så fanns det annat att oroa sig över, är det inte det ena så är det de andra...Sagha kommer hem från skolan och hennes fot har svullnat upp och på fotryggen har hon ett sår som hon rivit på och den senaste timmen här nu ikväll så blev foten även blå, så man blir ju orolig. Men det var direkt in på sjukhuset som gällde. Nu är hon på g hem och de har tagit en odling men de sa att det var bakterier som var orsaken men hon fick pencillin så jag hoppas det går bra nu.


För övrigt så har jag legat i soffan hela dagen och nu sitter jag upp i fåtöljen. Jag unnar mig en slappekväll för sen på fredag måste jag bli bra för då ska jag på en ny intervju.



 


Jag vill tacka alla som tänkt på mig idag och i dessa dagar, ni är underbara!


Over And Out...

Av Åberg - 14 maj 2012 10:42

   

 Møns Klint


En plats som jag länge velat till som nu blev av...och här är jag nu!!



Vi startade med att köra ner till syd Tyskland, först blev det genom ett regnigt Europa men när vi hade nått gränsen så började vädret bli lite mer uppehåll...och ju längre ner vi kom mot syd Tyskland desto mer sol och värme men på sina ställen var det enormt mycket regn och till och med åskväder. Men vårt mål var att komma till Viseleck där skulle vi hämta motorcykeln som vi köpt. Det var en bra kille att göra affärer med så, det kanske kan vara en bra affärsidé för mig att sälja motorcyklar ;)....


32 grader varmt slutade tempen på och det var SKÖNT, gissa om man längtade tills den värmen kommer hit här med? Det var svettigt mellan varven men SOM jag njöt och fåglarna kvittrade enormt mycket längs med hela vägen, jag passade verkligen på minst sagt!



 

Första övernattningen som vi gjorde var i Hamburg på ett exklusive hotell Holyday Inn på 13:de våningen

med tjocktv haha lite komiskt och sängen var inte lika skön som min. Men när vi skulle äta frukost fick vi sitta på ett mycket exklusivt ställe och äta och inte bland de andra, vi blev servade m.m Där fanns ALLT att välja på och det var awesome.


Vårt andra stopp efter att vi hämtat mc:n var i Hannover där min kompis Regine bodde innan som jag

blivit av med =(...rummet där var inte som förra men sängen var betydligt bättre men frukosten var oxå sämre.

Sen vi köpte våra nya sängar så har det inte funnits nån sän som varit skön efter det, innan tyckte man att alla hotellens sängar var de skönaste ever, men inte nu längre ;)


Nu hade vi kört 150 mil i sträck, lite maffigt men det gick bra...

Och konstigt nog så såg man inte en enda krock på vägen, trots att en del utnyttjade autobahn och kom farandes i 280 knyck osv. Jag är glad att jag slapp köra, det var verkligen struligt på sina ställen ändå.


På återfärden mot Danmark hade vädret blivit bättre, solen lyste men det var KALLT...de där 32 graderna mot 14 grader var en ENORM skillnad. Det var dags att klä på sig lite...

Vi checkade in och hyrde en stuga i Billunds camping där vi sen skulle spendera dagen på Lalandia, sängarna var ÄNNU dåligare, i mitten var det knäckta brädor i min så den hålan fick det bli att sova i annars hade man legat på en sträckbänk ;) annars var stugan jättemysig och fin.



 

(Älskar denna bilden)


Dagen efter åkte vi mot Møns Klint det ställe som jag hade längtat efter i flera år...så underbart vackert att jag bara måste åka dit en gång till med mina ungdomar och visa dom det fina stället, kanske finns det en chans att en vän oxå kan få plats för det är ju alltid roligare att dela upplevelse med sina nära o kära.



 
Ett HÅRT benpass utan dess like fick man gå igenom här, ner kommer man alltid som alla vet men UPP...Jeezzez, gymmet kan ju slänga sig i väggen efter att ha bestigit alla dessa trappor tillbaka upp igen, det var som att bestiga himmalaya ;O


Men det fick bli vila i bilen mot nästa mål KÖPENHAMN - TIVOLIT!!

Där fick man ett mer el mindre nervöst sammanbrott på dessa urgulliga twins som kan få en att känna som om man skulle få igång en hjärtattack....FRITT FALL...Daaaah, ska jag titta el ska jag inte, nej jag törs inte se men jag kan filma o glo genom mobilen liite....Men däremot fanns en annan karusell som de absolut INTE fick åka och det var en slänggunga som var nästan lika högt som fritt fallet och DET gick jag inte med på för deras säkerhetsanordning på den gav jag inte så mycket för.Hualigen

Sen åkte de en annan karusell som hette Demonen som oxå var lite läskig, snurra upp o ner osv men den gick "oxå" bra...sen intog vi en bit mat med förrätt och huvudrätt som slutade på 1500kr som hittat? Men det var gott!


 

(Morgonens Diesel, han njuter FÖR fullt)


Nu äntligen skulle vi hem och få träffa Diesel och ungdomarna!

Färden hem gick bra och Diesel blev helt till sig i trasorna när jag ropade på honom när Kim mötte upp oss utanför, man såg att han inte trodde sina öron haha men VILKEN fart han fick mot oss och han vägrade släppa oss han omfamnade oss med sina tassar och vägrade släppa taget om oss och man kunde se i ögonen vad han kände - ÄNTLIGEN ÄR NI HEMMA IGEN!!!


Ja det var en ansträngande resa mellan varven och då tänker jag på hur många timmar man spenderade i bilen...annars var det helt underbart!


Nu ska jag ta tag i livets verklighet här hemma med, dags att åka in till sjukhuset och få sig ett piller, barnmorskan ringde och på onsdag får jag inte köra själv hem efter att ha tagit de sista pillerna och det kommer att ta ett antal timmar där inne från 08 och fram till 12-13 tiden...men jag tror Neta finns där för mig fast värre för henne att köra bilen hem...:/..hm så omständigt allt ska vara, nåja vi kan ju se om jag är i sånt dåligt skick som det sägs att man kommer vara!!??


Over And Out...






Av Åberg - 8 maj 2012 10:10

  



Ja det var en tuff dag igår och ändå är det inte över än, jag vet inte ens NÄR det ska vara över heller och jag som längtat så...



  

Jag vill oxå tacka min underbaraste vän och som alltid stått mig nära och som är medräknad i familjen vår, det är HON jag alltid vänder mig till när jag behöver prata el behöver stöd, det är HON som alltid funnits där i både vått som torrt. Hon har alltid funnits där för mig, alltid varit en ärlig vän och hon har alltid varit number one för mig sen den dagen hon kom in i mitt liv. Hon förstår mig alltid och det känns så skönt, hon om någon känner mig och kan mig utantill och innantill och det är just det som känns så härligt. Och när jag verkligen behöver nån, när det verkligen gäller så att säga, så är det alltid Neta jag vänder mig till ALLTID...det betyder inte att andra är mindre värda el så men Neta är Neta för mig, hon är bara helt enkelt mitt allt och utan henne hade jag nog inte klarat mig för det är svårt att bilda ett sådant starkt band igen även om jag har starka band till andra oxå så är det ändå inte samma sak


Så vad jag egentligen skulle säga, så var det bara ett TACK för att du finns, för att du håller mig i handen när jag ramlar ihop och som alltid reser mig med din hjälpande kärlek och vänskap.Tack för att du var med mig igår och det som komma skall



Solen har kommit fram igen för övrigt har det annars varit en grå dag men det ser ut som om det skulle skärpa till sig. Idag fyller min sambo år så vi ska strax bege oss till Araslövs golfkrog för att inta en god lunch och sen ska jag hem igen till trädgården och njuta lite av det som kallas för livet...


För övrigt har jag inte gjort så mycket idag mest suttit här och funderat o tänkt och pratat med Eva på chatten en bra stund. Men nu ska jag släppa denna lapp och bege mig in i duschen...


Over And Out...

Av Åberg - 7 maj 2012 09:18


Många gömmer sig bakom ord...en del finner inga andra vägar


Det är så sant som det är sagt, människor är fega idag de vågar inte säga rakt ut vad de tycker utan gömmer sig gärna el snor in sig i helt andra meningar...men det är bara att ignorera!!


Idag är det en ny dag, ny vecka och en väldigt speciell dag för min del...

Måndag i vanlig ordning för vissa andra!


Jag trodde jag skulle hinna ut lite i trädgården såhär på fm men det visade sig att det gjorde jag inte, jag får ta duschen först och fixa till mig sen kan man ju se om där finns mer tid över, för sen är det dags att bege sig hemifrån och hämta upp en av mina käraste vänner.

Jag hoppas dagen blir bra i slutänden åtminstone måste jag våga tro på det!


Ta väl hand om er där ute! //Eran Diva   

Av Åberg - 6 maj 2012 15:22

    


Härlig dag att börja det "nya" livet på, solen skiner så fint och det har varit en underbar förmiddag/eftermiddag...Tack AL för att du fixade mitt hår idag =) du är guld värd! Tänker på dig lite extra ikväll, önskade att jag kunde göra nåt.


Men vi fick varje fall en helskön fika hos Neta idag, det var så varmt och skönt där så man skulle behövt ta av sig kläderna. Neta börjar få så fint i sin trädgårdstäppa, det är riktigt kul!! Själv har jag grejat i min egen trädgård ikväll, planterat om i blomlådorna och rensat en rabatt. Tänkte att jag skulle fortsätta imorrn...

Imorrn är det en viktig dag, men jag har sällskap som håller mig i handen haha, ja även när man är vuxen kan man behöva det ;)


Imorse vaknade jag av att jag fick ett sms, det var min kusin som stod på stationen och kom inte längre, hon hade haft en väldigt speciell natt haha stackare men komiskt...Vi käkade frukost hemma hos mig innan jag körde henne hem till Sölvesborg, det var skönt att få spendera lite tid med sina blodsband. Det har varit mycket körande idag som vanligt, kidsen skulle ju till badhuset med och vi var på solhaga, biltema en runda oxå. På vägen från Köpinge kom ett GÄNG cyklister och tog upp HELA vägen...jag körde till kanten och stannade bilen...som om det räckte då?? Nää de skulle allt ha bort mig från vägen totalt, jag tänkte vafan jag kan väl för fan inte köra ner i diket heller? Hm...undra om de betalar vägskatt de där tvåhjuliga fartdårarna ;)


Nu känner jag bara för att slappa, kolla tv el nåt och bara vara...


Over And Out...

Av Åberg - 5 maj 2012 09:24

  



Kaffe är verkligen livets vatten men kaffe smakar alltid som bäst på morgonen, det är alltid det första jag startar med....Idag lyser inte solen så mycket men så är det bara morgon än, jag har inte kollat min SMHI app som jag har ännu men den litar jag på. Jag har känt den nu i över ett år och den har alltid stämt, så när tv, tidningar m.m säger att det ska bli si el så, så kollar jag bara min app så vet jag bättre, hur det egentligen ligger till =)))


Jag var och simmade häromdagen igen, det var awesome men det var ett tag sen. Sen jag blev gravid har allt rasat för mig, min träning avstannade och allt annat med känns det som, jag tycker inte det är så roligt att hitta på saker längre med en mage som är i vägen...ja det är bara nattagammalt typ men däremot kan man ju undra hur många det är där inne för magen är stor  ...Alla frågar: - Ska du behålla det? Nej är mitt svar! Dels tycker jag att jag är för gammal, dels har jag redan 6 barn, ett barnbarn och ett på G. Jag har hus/trädgård/djur att ta hand om oxå och till sist mig själv, mitt liv behöver få en nystart av nåt annat än detta. Och för en annan sak till...


Att jag ens blev gravid är för mig ett under eftersom jag fick låg ämnesomsättning för 11 år sedan så har det varit näst intill omöjligt att bli gravid, ja alla har svårt för att bli det om man fått hypothyreos som det egentligen heter. Men det har varit ett säkert preventivmedel för mig, fram tills nu...jag har dock klarat mig i så många år!


Just nu längtar jag bara tills det här är över, så jag kan gå tillbaka till där jag slutade med min träning och allt, energin är inte på topp och allt är tusen gånger jobbigare som man gör än vanligt. Jag tror inte ens jag skulle överlevt denna graviditeten om den nu visar sig såhär redan kan jag säga, så jag är glad att jag fattat ett rätt beslut. Men det är fortfarande jobbigt att gå igen, för JÄVLA jobbigt, rent ut sagt!!! Och det kommer vara tufft när jag väl ligger där men livet har ju aldrig varit lätt!! Finns bara EN positiv sak i detta och det är att jag fortfarande är Fertil, den kvinnliga delen funkar än  


Sen får man börja tänka på Prevmedel och vad ska man ha? Vad är bra? Den marknaden för mig är så snurrig, så mycket nytt kan jag tänka mig?


Under tiden som jag sitter här och skriver så är solen framme väldigt mycket just nu men det blåser där ute. Kanske blir det en stund i hängmattan med min bok - Thomas Bodström - Inifrån. Den handlar om makten, myglet som kretsar mestadels runt politiken. Politik har alltid varit ett intressant ämne för mig sen jag själv var delaktig inom miljösidan, det var på den vägen som jag snubblade in men idag ligger mitt intresse i andra partier.


Det finns dock ett parti som jag skulle vilja rensa lite i, det som alla klagar och anklagar för rasister - SD. Det skulle varit kul att gå ut med mer förståelig politik så alla kan förstå vad partiet egentligen menar, att lyssna på media är ju det SÄMSTA vi kan göra Ever alltså. De skriver saker för att fånga vårt intresse för att sälja så mycket som möjligt. Vill man VETA sanningen ska man gå in på de olika partiernas sidor och läsa och INTE läsa medias skit, speciellt inte Aftonbladet, den blaskan har ställt till det för så många människor. Människor som blivit utsatta för misshandel, hot m.m för att de röstat el är medlemmar av SD. Jag tycker det är STOR skam av Aftonbladet för de är FAKTISKT orsaken till att en del folk blev utsatta i sina hem m.m Det var ren hets mot vist folkgrupp och vem går fri???? Jo Aftonbladet :O!! De borde stämmas för vad de orsakat andra människors liv, aftonbladet ÄR brottslingen i det hela!!! Usch vad jag hatar den tidningen...


Nåja det var inte politik jag skulle pyssla med här men det ligger mig varmt om hjärtat och om jag var med där skulle jag allt bra visa folket vad sanningen är i det hela!! Vilket krig jag skulle skapat mot Aftonbladet bland annat!! =))


Men jag tror inte jag blir nån politiker...


Nej nu lämnar jag denna sidan och mina tankar för denna gången...


Over And Out

Av Åberg - 4 maj 2012 10:49

 

Jag säger inget så har jag ingenting sagt men ibland så sköter saker sig själv!!


Fredagen är här och det är VM i Hockey...

alltid något att se fram emot!


Efter denna helgen kommer jag att backa undan lite och se vad som visar sig, jag tror det blir nyttigt för mig

och det kan vara bra att stå vid sidan om och titta på lite, se vad som händer och OM det händer...

Ta ett steg tillbaka och bara vara...


Over And Out

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards