Divalicious

Alla inlägg under maj 2012

Av Åberg - 23 maj 2012 08:55

 


Godmidda...vi har turen på vår sida nu som får ha sol varje dag...hoppas det blir en fin sommar.

"Precis" satt i mig frukost, Bacon, stekt ägg och ett stort glas vatten...MÄTT


Igår fick jag inte mycket gjort men ändå...duschade av alla blommorna i vardags rummet och putsade alla fönsterna där sen var det mest häng på playan, ungdomarna samlades igår och dess vänner...de hade världens idéer hur man skulle ta sig till Thailand, allt från Ufo flyg till skateboard...paddla kanot längs med kusten hela vägen ner var bland annat EN idé...grejen gick ut på att de skulle hinna se så mycket som möjligt och då kan man ex inte flyga så högt och det fick inte gå så fort...Ja man fick många goa skratt där igår, vilka fantasier de kan ha! =) Sen kom Sanne med och fick ta del i detta haha...


Jag håller på att tvätta min SOFFA igen...mm det börjar bli tråkigt nu men det har slarvats med att lägga på lakan och de har till och med försvunnit så det blir till att ta fram nya, för innan gick det varje fall 5 månader i mellan innan man behövde tvätta soffan igen och det var mer acceptabelt. Det blir till att fortsätta tvätta idag, jag ska även inhandla ny tvättlina till tvättställningen där ute med men där hänger jag inte sofftyget, som sagt!


 

Nu när sommaren kommer så är det så mycket man vill hinna med, sitter just och fundera på varför man inte ha lika mycket att vilja hinna med i de andra årstiderna...det hade varje fall blivit en bättre fördelning och man hade hunnit njuta av sommaren som man egentligen ska men de flesta stressar igenom sin semester istället för att göra som folk gjorde förr...ligga i hängmattan och chilla ;)


Nu nalkas bokstunder oxå vilket redan har börjat för mig, ska se hur många böcker jag hinner plöja igenom i sommar. Just nu läser jag om Tomas Bodström - Inifrån...man får ju veta ett och annat och lär sig några bra "citat"...en liten inlblick i både kungens regi och de politiker som är runt omkring och deras sätt att jobba, tänka, tycka...ja hujeda mig i mångt och mycket! Hade jag varit kung hade jag varit mig själv så som folket är själva, åtminstone en del...palla vara på sin vakt hela tiden?


Min solbränna har lagt sig lite men det blir ju mer o mer efterhand...stranden var enormt varm häromdagen och vattnet var ljummet, så skönt. Göbben som skulle sälja sitt sandfilter kommer aldrig hem utan bara skjuter på det hela tiden så vi letar efter annat nu...irriterande och det är ju sååååå jäkla dyrt, omkring 9000kr...jämfört med 2000kr för samma sak...suckar djupt. Vill ju att poolen ska bli klar!!! Kanske ska köra på det som vi hade istället sålänge...hm?


Nej om man skulle få ändan ur stolen här och fortsätta med hemmet...kommer lägga några dagar på detta nu så man är ikapp sen så att säga.


 

Over And Out

Av Åberg - 22 maj 2012 10:37


 


Godmorgon...solen lyser idag med fast idag skulle det ju bli mer mulet men men vi får se...


Tjejerna shoppade loss igår, de
köpte lite shorts och linnen...Vi gjorde dagens gärning oxå igår, en tjej hade
glömt sin jacka liggandes på kläderna med plånbok i så vi lämnade in den till
kassörskan, hoppas hon hittar den igen el dom hittar henne. Man vet ju själv
vilken panik man får när man slarvar bort sina saker och inte tänker sig för!!


När Madikken vaknade imorse så
blev det en överraskning...hon har läääänge velat ha "Usa converse"
och nu vann hon auktionen på Tradera. Hon blev själaglad!!


Igår satt jag och funderade
lite om vad som egentligen var viktigt och inte...och jag har oxå kommit ifrån
mina rutiner nu sedan jag fick veta att jag var gravid, ja jag tappade väl allt
grepp och focus runt mig - förmodligen, men nu är det ju över och det har varit
liiite svårt att komma igång - jag vet ju att jag ska ta det lugnt i början men
det har jag faktiskt varit duktig på och nu känns det som om jag har varit FÖR
duktig på det...lite ordning i hemmet och på ungar och min träning, skulle
kännas skönt att få igång igen...Det blir lite som att börja om från början när
det även gäller min kondition, känns det som, men skam den som ger sig, brukar jag
alltid säga!


Så idag börjar jag ta tag i
saker och jag börjar hemifrån...behöver en dag här hemma nu till att fixa och
dona, så de som vill ses får allt dra sig hitåt isf. Ikväll kommer Sanne igen,
hon är för go.


Nej nu blir det att börja ta
tag i fönsterna och det där ute och här inne...Sen måste jag få tid till att
planera midsommarfesten oxå som är både för barn och vuxna...Lekar, sånger och
placeringar, allt ska klaffa...var och en tar ju med sitt som de ska äta och
dricka. Sen får vi se om det kan bli lite överraskningar...


Over And Out

Av Åberg - 21 maj 2012 07:43


 

Underbar soldag fick jag igår och idag med...och röd därefter, trevligt sällskap av både Anna-Lena och Sanne...

Fattades bara att poolen oxå var igång för det hade behövts ett dopp i den igår för att svalka sig lite...men nu är sanden på plats så det är bara pumpen och självaste poolen kvar igår gjorde vi en kryplucka så man lättare kommer åt pumpen sen.



 

En av grannarna var irriterad på att Diesel skällde iförgår när ungarna stimmade med han, det kan nog vara irriterande att lyssna på sånt men då kan man komma hitom och säga till på ett bra sätt än att själv stå och vråla - "Håll käften hundjävel"...?? Daaah.....men men har man ett barn som springer och kalla min dotter för glasögonorm så kan man inte förvänta sig något bättre hyfs heller, man hör ju vad det kommer ifrån!! Kanske han som skrev lappen oxå förra sommaren om att ungarna lekte i trädgården? Hm....Vi fick höra att det var en gubbe som hade skrivit en lapp till en annan husägare här och klagade om att deras hus var för fult och att det störde m.m SÅ SJUKT?! Hur som helst sånna oseriösa lappar ger mig motsatt effekt och mer vann på kvarnen, så tja varför inte montera en högtalare på taket och köra lite raveparty när vi ändå är igång ;O haha...


Nåja vi blev varnade av några när vi flyttade hit som redan bor här och det finns de som snackar så in i som håller reda på allt o alla...synd om dom som fått hit mig då som inte håller käften precis, de kan ju försöka komma och snacka med mig om andra så ska de få höra ett och annat! Och jag tar INGET på allvar när de skickar lappar, de kan få dom uppstoppade där bak där solen inte skiner sålänge de inte kan knacka på dörren och vara lite mer hövliga!


Men men alla är inte uppfostrade på rätt sätt...


Intervjun i fredags kändes jättebra men jag vågar inte ta ut nåt i förväg ännu...vi får se =) Men det kändes som att jag skulle kunna trivas där...

 

Till helgen planera vi att åka från denna trista stad och göra nåt HELT annat, Helsingborg el Malmö men lutar kanske mot Helsingborg, vi tar tåget dit och hem igen och gör staden en stund...På Helsingborgsfestivalen ska vi se Loreens enda spelning i skåne, det får man bara inte missa. Hoppas hon vinner till helgen! 


Hela helgen har varit full rulle här, ungar  och ungar och massa besök. Men det är trevligt med sällskap!

Idag skiner solen igen men jag får nog tänka på att skydda mig bättre idag + att jag har lite ärende att hitte på oxå, datorn ska lämnas in och lite papper ska till Åhus. Ev skulle Anna-Lena dyka upp idag med nu på FM och fortsätta solningen haha...


Ska se om jag inte kan få till lite tid med Netis i veckan, saknar hennes kramar juuu haha...men promenader blir det oxå...kom just på att sketungen sa igår att vi skulle köra till söderåsen idag men det går ju inte, vi får ta det en annan dag. Jag är väldigt glad över att mina ungdomar gillar att vistas i naturen och utforska olika platser, det är så roligt med gemensamma intressen, hela min familj är ju frilufts människor och älskar att vandra i naturen och paddla i vattenlederna osv...Det är ju så skönt att vara ett med naturen!


För ett antal år sedan, var jag kanotledare varje sommar sista helgen i juli var alltid bokad till våra galna upptåg, folk hann inte merän hem fören de saknade lägret igen och folket och njutningen - allt som behövdes var flytväst och en back öl ;) haha... SÅ kul vi har haft, ja ni anar inte sicka dumheter vi hade för oss...genom alla de åren sa har vi NÄSTAN rammat med Immelnsfärjan, vi skulle ut på en kubb och sätta upp en varnigsskylt för Älg, vi lekta sanning o konka och det var extrema saker som skulle utövas, ex att klättra upp naken i ett träd och SKRIKA - VIVA LA VEGAS...och han ramlade ner haha...fy fan. Välta kanoter, riva tält och en hade lyckats göra en källargång i sitt tält hahaha det glömmer jag aldrig, åtminstone så var det så vi TRODDE eftersom vi inte hittade han där men jodå efter en stund KOM HAN UT från TÄLTET - fråga oss INTE hur det gick till för vi var flera stycken som var där inne o letade efter han! Ja herregud vilka tider och vilka minnen...ungdomarna tjatar om att dra igång det igen men de e ju så stora nu så de kan fixa detta själva. Men vi var många som stack iväg, tur att vi var två som hade hand om det, flyglappar hade spridigt sig ända till Karlshamn så vi var stora gäng ibland...


SAKNAR DEN TIDEN!!! (Kanske kan man få igång nåt igen, det är ju så skönt att komma ifrån alla måsten och vardagen)


Nu har jag precis varit iväg med Sketungen, vi fick egentid ihop, kan vi behöva lite mamma-son tid...vi stack ner till Pråmen och käkade och så kände vi på vattnet med och det var badvänligt...

Å NU blir det La Stada med kidsen...


 

(Jag går ALLTID min egen väg)

Over And Out

Av Åberg - 20 maj 2012 11:05


Wow...vilket underbart väder att vakna upp till idag...


Jag har precis borstat av utemöblerna och fixat till lite där ute, tagit fram parasollet eftersom det redan NU är svettigt varmt där ute...Cibbe har på börjat med poolen.

Idag dyker AL upp, kul med sällskap...vi tänkte vi skulle lapa solen och ha vattenkrig sen ;O... nä då kommer hon väl inte asg...


Igår var en underbar dag, trevligt sällskap med god mat! Sen avslutade vi kvällen med att slappa framför FOTLOOSE i en ny tappning 2011. Helt underbar! Man satt inte stilla i soffan precis och man blev ju så sugen på att testa på cowboy dansen de körde mellan varven - Linedance tror jag det heter. Så det får vi anmäla oss till kom vi överens om =) man måste ju testa nåt nytt ju och jag är inte helt främmande för det, tycker sånt är kul, det ser varje fall inte ut som om man håller på att bryta kroppen som vid en annan dans som jag blev erbjuden att börja på...där svängde ju fötterna över huvudet på folk, så det såg liiiiite farligt ut. Jag tackade givetvis nej!


Min dator flippade ut igår totalt, tur man kunde gå in genom felsäkert läge och jag hann rädda allt viktigt denna gången. Nu har jag allt samlat på Nasen - en säkerhetsplats för hela familjen. Så det blir till att skicka iväg datorn nu, tur man har några laptops att välja på här hemma...sammanlagt har vi ca 11 datorer några är stationära. Men det lär väl ta tid innan man får tillbaks sin egen, kan jag tänka mig!


Nej nu ska jag ut i solen och njuta igen, sen blir det nog en promenad fram emot kvällen, igår kunde jag inte låta bli att ställa mig på crossen men det kändes så skönt efteråt och allt har gått bra efteråt, änsålänge! 


Over And Out 

Av Åberg - 18 maj 2012 12:45


 

Åhhh vilken härlig dag detta är och full med energi som brottas med värken som nyss kom osså haha...ja jag skratta för den ska inte fördärva min dag. Jag ska njuta fullt ut och jag ska våga se framåt nu! Men de rätta verktygen och den rätta vägen och de rätta vännerna så kommer man långt!


Härliga Fredag!!!

Av Åberg - 18 maj 2012 07:58


Solen skiner idag... sitter här nu och dricker kaffe och längtar verkligen efter värmen och sommaren!

Jag är ganska peppad oxå nu att komma igång igen men bör väl ta det lugnt änsålänge men har svårt för att låta bli nu, förmodligen kommer jag ställa mig på crossen men en lång promenad kan ju inte vara helt fel? Men först har jag vissa saker att göra idag så vi får se hur det hela slutar. Jag är varje fall glad att jag känner som jag gör!


Herregud vilka typer det finns, satt just och läste en blogg där en familj vart utsatt för en psykopat, han var som vanligt från början men blev värre o värre och slog mamman och barnen m.m Men nu är de fria från han men 7 års helvete har de gått igenom, ärr m.m som aldrig kommer försvinna. Usch stackars barna! Lämnar detta ämnet nu...


Andra delar som jag funderat över sedan innan har snurrat till det otroligt i mina tankar nu, det är frustrerande när man ser en sak klart och sedan bara kommer dimman in...men den lättar väl oxå den snart så man kan se vad som komma skall...som jag sagt förut, pysselbitarna faller väl själv på plats eller så ser ja vad vart och en ska vara. Men jag är ingens slit o släng, bra att ha när det kniper, kul att umgås med när ingen annan kan - grej, de sandlåsefasonerna har jag lämnat för längesedan!!! Jag vet mitt värde och tänker ta vara på den och ingen annan ska kunna utnyttja mig på den vägen! Med andra ord så som du behandlar mig behandlar jag dig ...Right? ;)



 

Over And Out

Av Åberg - 17 maj 2012 23:13

(Vilken slappedag) 


Så var detta VM:et över, men det var väntat, tyvärr... men så går det när man sätter på sig klackaskor och spelar som hönor! Redan från början fattade man att det var över oavsett vad de hann upp...de får hem och öva lite till och byta ut tränarn för han är sämre än juladag på att ge feedback!!


Nåja, Nog om hockeyn den e ändå över nu...


Värkarna fortsätter tur jag hittade lite starka piller hemma som hjälper en del men snart så är det över, hoppas morgondagen ger fler tecken på det! Kul att folk har anammat midsommar festen och redan anmält sig!!


Dagen har varit bra annars, mycket besök idag och god mat! Imorgon ska man på intervju! Men nu kallar sängen!


 

Av Åberg - 17 maj 2012 12:58

 

....och då har vi planerat att ha fest, så nu vet ni det =)

det är bara att anmäla sig!! SENAST den 15 juni vill vi ha besked på vilka som kommer, ju tidigare desto bättre!!


Kristi Himmelsfärdsdag...vädret är varierande där ute, en och annan skur faller ner men även solglimtar tittar fram.

Själv tar jag det bara lugnt idag, ja det finns iofs inte så mycket mer att göra fast det spritter i benen efter att få gå ut och gå en promenad fast det är ju dömt att misslyckas direkt, får nog allt bra vänta med det...



 

Idag ska vi käka Torsk till middag eller som Anki säger Tooooask (Anki & Pytte)...en film som gick om och om igen i alla varianter när twinsen var små, men jag gillade Anki jag med =)

Men vad jag egentligen ville säga var att fisk äter vi ganska lite av i denna familjen, vi bör äta mer utav det och nu när sommaren är på g så tycker jag det tillhör liksom att äta fisk även om det är grilltider på annat. Men jag kom överens med mig själv att varje gång jag är ute och äter så ska jag i första hand välja fisk =)

Så nyttigt och så gott ju! Men lite mer fisk på hemmaplan ska införas, så lilla söta sketungen får allt lära sig äta fisk ;)


Just nu längtar jag bara efter att få komma igång igen med min träning, det blir till att fokusera på konditionen igen så den får fart igen, så mycket promenader framöver lär det bli, sen ska jag börja simma igen när allt är läkt och när man får...styrketräningen ska oxå igång och ett pass på gymmet i komplettmuskel...12,5 cm försvann från min midja innan graviditeten i år och det är som sagt bara på det igen =)


     

Jag är inte så mycket på Facebook mer men jag kollar varje fall min sida och lägger in ett o annat men nu är det snart sommar så jag bloggar hellre...Det är MÖJLIGT att jag missar en del men om det händer nåt viktigt så förväntar jag mig att mina vänner hör av sig till mig OM de vill umgås eller vill ha mig med på nåt! Men det återstår att se som allting annat....



 

Här finns o hitte på i hemmet varje fall...gräsmattan skulle behöva ett ansiktslyft men jag får väl se vad jag gör åt det om jag toppdressa el gör om allt från början, vilket jag inte skulle haft nåt emot. Men nu är det dags för poolen oxå att komma upp och på sin plats, vi plockar ner den under vintern men vi ska fixa om lite i underredet så att säga...och sen ska det byggas vidare på den, vi hade ju tänkt oss en bar i en hörna av nåt slag och en fin nedgång till andra sidan...men men vi får se hur långt vi kommer i år...



 


Just nu har jag smällt i mig 2 apelsiner och en massa vatten, bravo bravo det behövs...nej om jag skulle ta och vila mig lite med en bok fast hjärnan vill annat för sen blir det livat ikväll då ev mitt barnbarn Sofine kommer och ska äta och se hockey med Farmor...tänkte involvera henne i hockey redan nu ;)

Kvartsfinal ikväll mot Tjeckien men klart vi ska ta dom =)


Heja Sverige!!


Over And Out...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards