Divalicious

Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Kvällsbloggen...

Av Åberg - 25 maj 2012 07:10

 


Härliga fredagen är här och en helg jag ser fram emot med mycket sol och dopp i poolen...trädgårdsarbete och lite inne. Igår kom Sanne hem från Kolmården, tror hon trivdes utmärkt där, det finns ingen bättre djurpark än kolmården en annan har ju varit där ca 12 gånger el nåt...ja jag bodde ju i Nyköping, innan jag kom ner hit. Men ska man lägga pengar, kan man lika gärna göra det på rätt djurpark. Vi satt och pratade om att åka upp dit i sommar tillsammans, vi får se hur mycket vi hinner med. Ev kanske jag jobbar oxå.


Hemmet är klart och det känns kanon, jag älskar att få ha ett städat hem, det har jag gjort sedan jag var liten, det är som ett litet intresse för mig...tycker det är kul att pula och greja och få allt så som jag vill ha det. Det finns ju de som inte klarar av att hålla igång som jag och sen finns det ju de som väljer annat här i livet och det är väl lite upp till var o en vad man vill göra men jag gör allt på en gång istället för att deala...jag tycker det är ren avkoppling att gå omkring och damma, putsa osv...samtidigt kan jag njuta av en talbok om jag så vill eller bara filosofera...Det är likadant när man rensar rabatter och sånt, man kommer in i sin egen värld...det är skönt att vara kreativ hellre det än att bara sitta på röven och inget göra, det tilltalar inte mig!


Det kommer ske en förändring framöver som startar redan nu, det kommer bli ett positivt val för hellre positivt än att behålla något negativt...Jag har så mycket annat i livet som är värd så mycket mer och nu får jag äntligen tid att ägna tid åt de som står mig nära, det har varit så mycket nu detta året men nu trillar pysselbitarna på plats igen och jag börja hitta mönster jag gillar...jag lämnar gamla mönster bakom mig, jag suddar bort vissa med ett leende och vissa med viss vemod, men det finns inget ont som inte för nåt gott med sig, sägs det...Så får det bli! Finns bara ett sätt att gå vidare oxå och det är att inte ge det nån föda! ;) Ibland är det skönt att ha andra som ser saker och som har goda råd...Tack ni vet vilka ni är!


Idag var jag iväg och handlade sängbord, lampor, ny tvättkorg, flippisar och mattor..ja lite av varje blev det ju. Al ringde mig när jag var på G in till stan, då var hon på G ut till mig haha, men hon installerade sig i solstolarna där bak, hon hittar juu...Johannes var förste man i poolen i år, ingen badkruka där inte, sen kom Madikken hem och tog sig ett dopp. 19 grader var det i poolen och det är 2 dagar sen vi startade den, så det e inte så illa tycker jag!


Ikväll var det en underbar kväll, vi fick äran igen att se våra tvillingflickor uppträda på konserthuset i stan med Triple & Touch, det var så enormt kraftfullt och helt otroligt... Amazing!!! Vi var ute i Vä Lyckor och hämtade bilen oxå idag, den har varit på service...sen när vi kom hem så hann Madikken att gå på disco en liten stund, Sagha var för trött och det förstår jag, det har varit två långa dagar för dom.


Nej nu ska jag ägna mig åt att mysa lite...Sov gott på er, ni där ute och ta väl vara på er!


 


Over And Out

 
 
Ingen bild

Anette

25 maj 2012 23:50

Det sägs att i varje människa bor en ondsint och en godhjärtad varg.
Det är vargen man föder som vinner <3
Ge kärlek och du får kärlek tillbaka, inte lönt att lägga energi på såndant som slukar en.
Kram på dig vännen min

Åberg

26 maj 2012 00:21

Precis vad jag tänkte på, ingen gratis energi här =) Tack vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åberg - 30 oktober 2013 11:00

  Min fina höstbild   Vintertiden är här så det förslår, en helt upp och nedvänd värld hamnade min vardag i, för många timmar åt ena hållet och för få åt andra men trots det ändå pigg? Skum känsla!   Ikväll blir det gymmet igen med Lena och e...

Av Åberg - 18 september 2013 09:15

  OJ sommaren är över och hösten är här, vad fort det gick men det har varit en helt underbar sommar så man ska inte klaga, den bästa på länge. En hel del har man hunnit med i sommar men min fokus har legat på träning, jobb och ungar. Man har inte...

Av Åberg - 19 maj 2013 09:51

  ...solen på g upp imorse då man kom hem igen =) Godmorgon... Det är segt idag, jag var hemma vid 4 tiden och vaknade upp av att jag trodde huset skulle ramla... Jisses vad det small ?...det var värsta åskvädret där ute! Igår blev...

Av Åberg - 12 maj 2013 20:36

    Det var längesedan jag var här, blir inte så ofta när man har så mycket omkring sig, speciellt nu när den ljuva vårtiden är här....allt grönskar omkring en, inte bara naturen utan kärlek med och det känns så fantastiskt mysigt.   Jag har...

Av Åberg - 14 mars 2013 09:01

  Det har gått en tid nu, en tid av analyseringar och ett plus ett, vilket innebär att jag backar och jag tror jag gör rätt...min magkänsla säger en del och den ska man lyssna på den är till 99% sann. En gammal f.d vän till mig var ganska bestämd ...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards