Divalicious

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Trevligt/Käften/Party/Egen väg...

Av Åberg - 21 maj 2012 07:43


 

Underbar soldag fick jag igår och idag med...och röd därefter, trevligt sällskap av både Anna-Lena och Sanne...

Fattades bara att poolen oxå var igång för det hade behövts ett dopp i den igår för att svalka sig lite...men nu är sanden på plats så det är bara pumpen och självaste poolen kvar igår gjorde vi en kryplucka så man lättare kommer åt pumpen sen.



 

En av grannarna var irriterad på att Diesel skällde iförgår när ungarna stimmade med han, det kan nog vara irriterande att lyssna på sånt men då kan man komma hitom och säga till på ett bra sätt än att själv stå och vråla - "Håll käften hundjävel"...?? Daaah.....men men har man ett barn som springer och kalla min dotter för glasögonorm så kan man inte förvänta sig något bättre hyfs heller, man hör ju vad det kommer ifrån!! Kanske han som skrev lappen oxå förra sommaren om att ungarna lekte i trädgården? Hm....Vi fick höra att det var en gubbe som hade skrivit en lapp till en annan husägare här och klagade om att deras hus var för fult och att det störde m.m SÅ SJUKT?! Hur som helst sånna oseriösa lappar ger mig motsatt effekt och mer vann på kvarnen, så tja varför inte montera en högtalare på taket och köra lite raveparty när vi ändå är igång ;O haha...


Nåja vi blev varnade av några när vi flyttade hit som redan bor här och det finns de som snackar så in i som håller reda på allt o alla...synd om dom som fått hit mig då som inte håller käften precis, de kan ju försöka komma och snacka med mig om andra så ska de få höra ett och annat! Och jag tar INGET på allvar när de skickar lappar, de kan få dom uppstoppade där bak där solen inte skiner sålänge de inte kan knacka på dörren och vara lite mer hövliga!


Men men alla är inte uppfostrade på rätt sätt...


Intervjun i fredags kändes jättebra men jag vågar inte ta ut nåt i förväg ännu...vi får se =) Men det kändes som att jag skulle kunna trivas där...

 

Till helgen planera vi att åka från denna trista stad och göra nåt HELT annat, Helsingborg el Malmö men lutar kanske mot Helsingborg, vi tar tåget dit och hem igen och gör staden en stund...På Helsingborgsfestivalen ska vi se Loreens enda spelning i skåne, det får man bara inte missa. Hoppas hon vinner till helgen! 


Hela helgen har varit full rulle här, ungar  och ungar och massa besök. Men det är trevligt med sällskap!

Idag skiner solen igen men jag får nog tänka på att skydda mig bättre idag + att jag har lite ärende att hitte på oxå, datorn ska lämnas in och lite papper ska till Åhus. Ev skulle Anna-Lena dyka upp idag med nu på FM och fortsätta solningen haha...


Ska se om jag inte kan få till lite tid med Netis i veckan, saknar hennes kramar juuu haha...men promenader blir det oxå...kom just på att sketungen sa igår att vi skulle köra till söderåsen idag men det går ju inte, vi får ta det en annan dag. Jag är väldigt glad över att mina ungdomar gillar att vistas i naturen och utforska olika platser, det är så roligt med gemensamma intressen, hela min familj är ju frilufts människor och älskar att vandra i naturen och paddla i vattenlederna osv...Det är ju så skönt att vara ett med naturen!


För ett antal år sedan, var jag kanotledare varje sommar sista helgen i juli var alltid bokad till våra galna upptåg, folk hann inte merän hem fören de saknade lägret igen och folket och njutningen - allt som behövdes var flytväst och en back öl ;) haha... SÅ kul vi har haft, ja ni anar inte sicka dumheter vi hade för oss...genom alla de åren sa har vi NÄSTAN rammat med Immelnsfärjan, vi skulle ut på en kubb och sätta upp en varnigsskylt för Älg, vi lekta sanning o konka och det var extrema saker som skulle utövas, ex att klättra upp naken i ett träd och SKRIKA - VIVA LA VEGAS...och han ramlade ner haha...fy fan. Välta kanoter, riva tält och en hade lyckats göra en källargång i sitt tält hahaha det glömmer jag aldrig, åtminstone så var det så vi TRODDE eftersom vi inte hittade han där men jodå efter en stund KOM HAN UT från TÄLTET - fråga oss INTE hur det gick till för vi var flera stycken som var där inne o letade efter han! Ja herregud vilka tider och vilka minnen...ungdomarna tjatar om att dra igång det igen men de e ju så stora nu så de kan fixa detta själva. Men vi var många som stack iväg, tur att vi var två som hade hand om det, flyglappar hade spridigt sig ända till Karlshamn så vi var stora gäng ibland...


SAKNAR DEN TIDEN!!! (Kanske kan man få igång nåt igen, det är ju så skönt att komma ifrån alla måsten och vardagen)


Nu har jag precis varit iväg med Sketungen, vi fick egentid ihop, kan vi behöva lite mamma-son tid...vi stack ner till Pråmen och käkade och så kände vi på vattnet med och det var badvänligt...

Å NU blir det La Stada med kidsen...


 

(Jag går ALLTID min egen väg)

Over And Out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åberg - 30 oktober 2013 11:00

  Min fina höstbild   Vintertiden är här så det förslår, en helt upp och nedvänd värld hamnade min vardag i, för många timmar åt ena hållet och för få åt andra men trots det ändå pigg? Skum känsla!   Ikväll blir det gymmet igen med Lena och e...

Av Åberg - 18 september 2013 09:15

  OJ sommaren är över och hösten är här, vad fort det gick men det har varit en helt underbar sommar så man ska inte klaga, den bästa på länge. En hel del har man hunnit med i sommar men min fokus har legat på träning, jobb och ungar. Man har inte...

Av Åberg - 19 maj 2013 09:51

  ...solen på g upp imorse då man kom hem igen =) Godmorgon... Det är segt idag, jag var hemma vid 4 tiden och vaknade upp av att jag trodde huset skulle ramla... Jisses vad det small ?...det var värsta åskvädret där ute! Igår blev...

Av Åberg - 12 maj 2013 20:36

    Det var längesedan jag var här, blir inte så ofta när man har så mycket omkring sig, speciellt nu när den ljuva vårtiden är här....allt grönskar omkring en, inte bara naturen utan kärlek med och det känns så fantastiskt mysigt.   Jag har...

Av Åberg - 14 mars 2013 09:01

  Det har gått en tid nu, en tid av analyseringar och ett plus ett, vilket innebär att jag backar och jag tror jag gör rätt...min magkänsla säger en del och den ska man lyssna på den är till 99% sann. En gammal f.d vän till mig var ganska bestämd ...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards