Divalicious

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Inbjudan, förväntar, ansiktslyft, hockeyn m.m.

Av Åberg - 17 maj 2012 12:58

 

....och då har vi planerat att ha fest, så nu vet ni det =)

det är bara att anmäla sig!! SENAST den 15 juni vill vi ha besked på vilka som kommer, ju tidigare desto bättre!!


Kristi Himmelsfärdsdag...vädret är varierande där ute, en och annan skur faller ner men även solglimtar tittar fram.

Själv tar jag det bara lugnt idag, ja det finns iofs inte så mycket mer att göra fast det spritter i benen efter att få gå ut och gå en promenad fast det är ju dömt att misslyckas direkt, får nog allt bra vänta med det...



 

Idag ska vi käka Torsk till middag eller som Anki säger Tooooask (Anki & Pytte)...en film som gick om och om igen i alla varianter när twinsen var små, men jag gillade Anki jag med =)

Men vad jag egentligen ville säga var att fisk äter vi ganska lite av i denna familjen, vi bör äta mer utav det och nu när sommaren är på g så tycker jag det tillhör liksom att äta fisk även om det är grilltider på annat. Men jag kom överens med mig själv att varje gång jag är ute och äter så ska jag i första hand välja fisk =)

Så nyttigt och så gott ju! Men lite mer fisk på hemmaplan ska införas, så lilla söta sketungen får allt lära sig äta fisk ;)


Just nu längtar jag bara efter att få komma igång igen med min träning, det blir till att fokusera på konditionen igen så den får fart igen, så mycket promenader framöver lär det bli, sen ska jag börja simma igen när allt är läkt och när man får...styrketräningen ska oxå igång och ett pass på gymmet i komplettmuskel...12,5 cm försvann från min midja innan graviditeten i år och det är som sagt bara på det igen =)


     

Jag är inte så mycket på Facebook mer men jag kollar varje fall min sida och lägger in ett o annat men nu är det snart sommar så jag bloggar hellre...Det är MÖJLIGT att jag missar en del men om det händer nåt viktigt så förväntar jag mig att mina vänner hör av sig till mig OM de vill umgås eller vill ha mig med på nåt! Men det återstår att se som allting annat....



 

Här finns o hitte på i hemmet varje fall...gräsmattan skulle behöva ett ansiktslyft men jag får väl se vad jag gör åt det om jag toppdressa el gör om allt från början, vilket jag inte skulle haft nåt emot. Men nu är det dags för poolen oxå att komma upp och på sin plats, vi plockar ner den under vintern men vi ska fixa om lite i underredet så att säga...och sen ska det byggas vidare på den, vi hade ju tänkt oss en bar i en hörna av nåt slag och en fin nedgång till andra sidan...men men vi får se hur långt vi kommer i år...



 


Just nu har jag smällt i mig 2 apelsiner och en massa vatten, bravo bravo det behövs...nej om jag skulle ta och vila mig lite med en bok fast hjärnan vill annat för sen blir det livat ikväll då ev mitt barnbarn Sofine kommer och ska äta och se hockey med Farmor...tänkte involvera henne i hockey redan nu ;)

Kvartsfinal ikväll mot Tjeckien men klart vi ska ta dom =)


Heja Sverige!!


Over And Out...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åberg - 30 oktober 2013 11:00

  Min fina höstbild   Vintertiden är här så det förslår, en helt upp och nedvänd värld hamnade min vardag i, för många timmar åt ena hållet och för få åt andra men trots det ändå pigg? Skum känsla!   Ikväll blir det gymmet igen med Lena och e...

Av Åberg - 18 september 2013 09:15

  OJ sommaren är över och hösten är här, vad fort det gick men det har varit en helt underbar sommar så man ska inte klaga, den bästa på länge. En hel del har man hunnit med i sommar men min fokus har legat på träning, jobb och ungar. Man har inte...

Av Åberg - 19 maj 2013 09:51

  ...solen på g upp imorse då man kom hem igen =) Godmorgon... Det är segt idag, jag var hemma vid 4 tiden och vaknade upp av att jag trodde huset skulle ramla... Jisses vad det small ?...det var värsta åskvädret där ute! Igår blev...

Av Åberg - 12 maj 2013 20:36

    Det var längesedan jag var här, blir inte så ofta när man har så mycket omkring sig, speciellt nu när den ljuva vårtiden är här....allt grönskar omkring en, inte bara naturen utan kärlek med och det känns så fantastiskt mysigt.   Jag har...

Av Åberg - 14 mars 2013 09:01

  Det har gått en tid nu, en tid av analyseringar och ett plus ett, vilket innebär att jag backar och jag tror jag gör rätt...min magkänsla säger en del och den ska man lyssna på den är till 99% sann. En gammal f.d vän till mig var ganska bestämd ...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards