Divalicious

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Møns Klint/Lalandia/Tivolit/Södra Tyskland m.m

Av Åberg - 14 maj 2012 10:42

   

 Møns Klint


En plats som jag länge velat till som nu blev av...och här är jag nu!!



Vi startade med att köra ner till syd Tyskland, först blev det genom ett regnigt Europa men när vi hade nått gränsen så började vädret bli lite mer uppehåll...och ju längre ner vi kom mot syd Tyskland desto mer sol och värme men på sina ställen var det enormt mycket regn och till och med åskväder. Men vårt mål var att komma till Viseleck där skulle vi hämta motorcykeln som vi köpt. Det var en bra kille att göra affärer med så, det kanske kan vara en bra affärsidé för mig att sälja motorcyklar ;)....


32 grader varmt slutade tempen på och det var SKÖNT, gissa om man längtade tills den värmen kommer hit här med? Det var svettigt mellan varven men SOM jag njöt och fåglarna kvittrade enormt mycket längs med hela vägen, jag passade verkligen på minst sagt!



 

Första övernattningen som vi gjorde var i Hamburg på ett exklusive hotell Holyday Inn på 13:de våningen

med tjocktv haha lite komiskt och sängen var inte lika skön som min. Men när vi skulle äta frukost fick vi sitta på ett mycket exklusivt ställe och äta och inte bland de andra, vi blev servade m.m Där fanns ALLT att välja på och det var awesome.


Vårt andra stopp efter att vi hämtat mc:n var i Hannover där min kompis Regine bodde innan som jag

blivit av med =(...rummet där var inte som förra men sängen var betydligt bättre men frukosten var oxå sämre.

Sen vi köpte våra nya sängar så har det inte funnits nån sän som varit skön efter det, innan tyckte man att alla hotellens sängar var de skönaste ever, men inte nu längre ;)


Nu hade vi kört 150 mil i sträck, lite maffigt men det gick bra...

Och konstigt nog så såg man inte en enda krock på vägen, trots att en del utnyttjade autobahn och kom farandes i 280 knyck osv. Jag är glad att jag slapp köra, det var verkligen struligt på sina ställen ändå.


På återfärden mot Danmark hade vädret blivit bättre, solen lyste men det var KALLT...de där 32 graderna mot 14 grader var en ENORM skillnad. Det var dags att klä på sig lite...

Vi checkade in och hyrde en stuga i Billunds camping där vi sen skulle spendera dagen på Lalandia, sängarna var ÄNNU dåligare, i mitten var det knäckta brädor i min så den hålan fick det bli att sova i annars hade man legat på en sträckbänk ;) annars var stugan jättemysig och fin.



 

(Älskar denna bilden)


Dagen efter åkte vi mot Møns Klint det ställe som jag hade längtat efter i flera år...så underbart vackert att jag bara måste åka dit en gång till med mina ungdomar och visa dom det fina stället, kanske finns det en chans att en vän oxå kan få plats för det är ju alltid roligare att dela upplevelse med sina nära o kära.



 
Ett HÅRT benpass utan dess like fick man gå igenom här, ner kommer man alltid som alla vet men UPP...Jeezzez, gymmet kan ju slänga sig i väggen efter att ha bestigit alla dessa trappor tillbaka upp igen, det var som att bestiga himmalaya ;O


Men det fick bli vila i bilen mot nästa mål KÖPENHAMN - TIVOLIT!!

Där fick man ett mer el mindre nervöst sammanbrott på dessa urgulliga twins som kan få en att känna som om man skulle få igång en hjärtattack....FRITT FALL...Daaaah, ska jag titta el ska jag inte, nej jag törs inte se men jag kan filma o glo genom mobilen liite....Men däremot fanns en annan karusell som de absolut INTE fick åka och det var en slänggunga som var nästan lika högt som fritt fallet och DET gick jag inte med på för deras säkerhetsanordning på den gav jag inte så mycket för.Hualigen

Sen åkte de en annan karusell som hette Demonen som oxå var lite läskig, snurra upp o ner osv men den gick "oxå" bra...sen intog vi en bit mat med förrätt och huvudrätt som slutade på 1500kr som hittat? Men det var gott!


 

(Morgonens Diesel, han njuter FÖR fullt)


Nu äntligen skulle vi hem och få träffa Diesel och ungdomarna!

Färden hem gick bra och Diesel blev helt till sig i trasorna när jag ropade på honom när Kim mötte upp oss utanför, man såg att han inte trodde sina öron haha men VILKEN fart han fick mot oss och han vägrade släppa oss han omfamnade oss med sina tassar och vägrade släppa taget om oss och man kunde se i ögonen vad han kände - ÄNTLIGEN ÄR NI HEMMA IGEN!!!


Ja det var en ansträngande resa mellan varven och då tänker jag på hur många timmar man spenderade i bilen...annars var det helt underbart!


Nu ska jag ta tag i livets verklighet här hemma med, dags att åka in till sjukhuset och få sig ett piller, barnmorskan ringde och på onsdag får jag inte köra själv hem efter att ha tagit de sista pillerna och det kommer att ta ett antal timmar där inne från 08 och fram till 12-13 tiden...men jag tror Neta finns där för mig fast värre för henne att köra bilen hem...:/..hm så omständigt allt ska vara, nåja vi kan ju se om jag är i sånt dåligt skick som det sägs att man kommer vara!!??


Over And Out...






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åberg - 30 oktober 2013 11:00

  Min fina höstbild   Vintertiden är här så det förslår, en helt upp och nedvänd värld hamnade min vardag i, för många timmar åt ena hållet och för få åt andra men trots det ändå pigg? Skum känsla!   Ikväll blir det gymmet igen med Lena och e...

Av Åberg - 18 september 2013 09:15

  OJ sommaren är över och hösten är här, vad fort det gick men det har varit en helt underbar sommar så man ska inte klaga, den bästa på länge. En hel del har man hunnit med i sommar men min fokus har legat på träning, jobb och ungar. Man har inte...

Av Åberg - 19 maj 2013 09:51

  ...solen på g upp imorse då man kom hem igen =) Godmorgon... Det är segt idag, jag var hemma vid 4 tiden och vaknade upp av att jag trodde huset skulle ramla... Jisses vad det small ?...det var värsta åskvädret där ute! Igår blev...

Av Åberg - 12 maj 2013 20:36

    Det var längesedan jag var här, blir inte så ofta när man har så mycket omkring sig, speciellt nu när den ljuva vårtiden är här....allt grönskar omkring en, inte bara naturen utan kärlek med och det känns så fantastiskt mysigt.   Jag har...

Av Åberg - 14 mars 2013 09:01

  Det har gått en tid nu, en tid av analyseringar och ett plus ett, vilket innebär att jag backar och jag tror jag gör rätt...min magkänsla säger en del och den ska man lyssna på den är till 99% sann. En gammal f.d vän till mig var ganska bestämd ...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards