Divalicious

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

Tufft/hjärtat/Inifrån

Av Åberg - 5 maj 2012 09:24

  



Kaffe är verkligen livets vatten men kaffe smakar alltid som bäst på morgonen, det är alltid det första jag startar med....Idag lyser inte solen så mycket men så är det bara morgon än, jag har inte kollat min SMHI app som jag har ännu men den litar jag på. Jag har känt den nu i över ett år och den har alltid stämt, så när tv, tidningar m.m säger att det ska bli si el så, så kollar jag bara min app så vet jag bättre, hur det egentligen ligger till =)))


Jag var och simmade häromdagen igen, det var awesome men det var ett tag sen. Sen jag blev gravid har allt rasat för mig, min träning avstannade och allt annat med känns det som, jag tycker inte det är så roligt att hitta på saker längre med en mage som är i vägen...ja det är bara nattagammalt typ men däremot kan man ju undra hur många det är där inne för magen är stor  ...Alla frågar: - Ska du behålla det? Nej är mitt svar! Dels tycker jag att jag är för gammal, dels har jag redan 6 barn, ett barnbarn och ett på G. Jag har hus/trädgård/djur att ta hand om oxå och till sist mig själv, mitt liv behöver få en nystart av nåt annat än detta. Och för en annan sak till...


Att jag ens blev gravid är för mig ett under eftersom jag fick låg ämnesomsättning för 11 år sedan så har det varit näst intill omöjligt att bli gravid, ja alla har svårt för att bli det om man fått hypothyreos som det egentligen heter. Men det har varit ett säkert preventivmedel för mig, fram tills nu...jag har dock klarat mig i så många år!


Just nu längtar jag bara tills det här är över, så jag kan gå tillbaka till där jag slutade med min träning och allt, energin är inte på topp och allt är tusen gånger jobbigare som man gör än vanligt. Jag tror inte ens jag skulle överlevt denna graviditeten om den nu visar sig såhär redan kan jag säga, så jag är glad att jag fattat ett rätt beslut. Men det är fortfarande jobbigt att gå igen, för JÄVLA jobbigt, rent ut sagt!!! Och det kommer vara tufft när jag väl ligger där men livet har ju aldrig varit lätt!! Finns bara EN positiv sak i detta och det är att jag fortfarande är Fertil, den kvinnliga delen funkar än  


Sen får man börja tänka på Prevmedel och vad ska man ha? Vad är bra? Den marknaden för mig är så snurrig, så mycket nytt kan jag tänka mig?


Under tiden som jag sitter här och skriver så är solen framme väldigt mycket just nu men det blåser där ute. Kanske blir det en stund i hängmattan med min bok - Thomas Bodström - Inifrån. Den handlar om makten, myglet som kretsar mestadels runt politiken. Politik har alltid varit ett intressant ämne för mig sen jag själv var delaktig inom miljösidan, det var på den vägen som jag snubblade in men idag ligger mitt intresse i andra partier.


Det finns dock ett parti som jag skulle vilja rensa lite i, det som alla klagar och anklagar för rasister - SD. Det skulle varit kul att gå ut med mer förståelig politik så alla kan förstå vad partiet egentligen menar, att lyssna på media är ju det SÄMSTA vi kan göra Ever alltså. De skriver saker för att fånga vårt intresse för att sälja så mycket som möjligt. Vill man VETA sanningen ska man gå in på de olika partiernas sidor och läsa och INTE läsa medias skit, speciellt inte Aftonbladet, den blaskan har ställt till det för så många människor. Människor som blivit utsatta för misshandel, hot m.m för att de röstat el är medlemmar av SD. Jag tycker det är STOR skam av Aftonbladet för de är FAKTISKT orsaken till att en del folk blev utsatta i sina hem m.m Det var ren hets mot vist folkgrupp och vem går fri???? Jo Aftonbladet :O!! De borde stämmas för vad de orsakat andra människors liv, aftonbladet ÄR brottslingen i det hela!!! Usch vad jag hatar den tidningen...


Nåja det var inte politik jag skulle pyssla med här men det ligger mig varmt om hjärtat och om jag var med där skulle jag allt bra visa folket vad sanningen är i det hela!! Vilket krig jag skulle skapat mot Aftonbladet bland annat!! =))


Men jag tror inte jag blir nån politiker...


Nej nu lämnar jag denna sidan och mina tankar för denna gången...


Over And Out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åberg - 30 oktober 2013 11:00

  Min fina höstbild   Vintertiden är här så det förslår, en helt upp och nedvänd värld hamnade min vardag i, för många timmar åt ena hållet och för få åt andra men trots det ändå pigg? Skum känsla!   Ikväll blir det gymmet igen med Lena och e...

Av Åberg - 18 september 2013 09:15

  OJ sommaren är över och hösten är här, vad fort det gick men det har varit en helt underbar sommar så man ska inte klaga, den bästa på länge. En hel del har man hunnit med i sommar men min fokus har legat på träning, jobb och ungar. Man har inte...

Av Åberg - 19 maj 2013 09:51

  ...solen på g upp imorse då man kom hem igen =) Godmorgon... Det är segt idag, jag var hemma vid 4 tiden och vaknade upp av att jag trodde huset skulle ramla... Jisses vad det small ?...det var värsta åskvädret där ute! Igår blev...

Av Åberg - 12 maj 2013 20:36

    Det var längesedan jag var här, blir inte så ofta när man har så mycket omkring sig, speciellt nu när den ljuva vårtiden är här....allt grönskar omkring en, inte bara naturen utan kärlek med och det känns så fantastiskt mysigt.   Jag har...

Av Åberg - 14 mars 2013 09:01

  Det har gått en tid nu, en tid av analyseringar och ett plus ett, vilket innebär att jag backar och jag tror jag gör rätt...min magkänsla säger en del och den ska man lyssna på den är till 99% sann. En gammal f.d vän till mig var ganska bestämd ...

Presentation


It's All About ME...

Deal With It...or just go away!!

K Ä Я L E K

 

Attityd

 

Life

 

 

Kategorier

Arkiv

Divans Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards